Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bisa-bisa Badan / Sakit Sendi / Angin
Mesra.net Forum > UMUM > Info Petua & Kesihatan
eima omar
Hai, 1st time post entry sini. Masuk hari nih dah 2 hari badan lenguh-lenguh. Bisa-bisa terutama bahagian lutut, belakang badan, betis. Badan pun rasa lemah semacam. Tak ada selera nak makan. Kadang-kadang rasa macam nak demam (btw last demam 2 tahun lepas tak silap)

Semalam pergi klinik. Doktor just bagi Magnesium Trisilicate (2 biji sebelum makan) n ubat tahan sakit. Tapi masih terasa bisa-bisa.

Ade sesiapa boleh bantu saya. Umur saya baru dalam lingkungan 20-an unsure.gif
ZieIzhar
QUOTE(eima omar @ Jul 27 2011, 12:30 PM) *
Hai, 1st time post entry sini. Masuk hari nih dah 2 hari badan lenguh-lenguh. Bisa-bisa terutama bahagian lutut, belakang badan, betis. Badan pun rasa lemah semacam. Tak ada selera nak makan. Kadang-kadang rasa macam nak demam (btw last demam 2 tahun lepas tak silap)

Semalam pergi klinik. Doktor just bagi Magnesium Trisilicate (2 biji sebelum makan) n ubat tahan sakit. Tapi masih terasa bisa-bisa.

Ade sesiapa boleh bantu saya. Umur saya baru dalam lingkungan 20-an unsure.gif



hye eima.. sy cuma nak bg cdgan minum kopi cmpuran Kacip Fatimah.. insyaallah ape yang awk masalah sebelum ini akan berkurang dan bertambah tambah sihat.. bagi sy email awk nnti sy bgtau ye.. nak kongsi khasiat nih..kalu nak dapatkan kopi ini hubungi saya k.

ni email saya : Zieizhar87@gmail.com
No hp : 0123010190
friends.gif
Lieza
perut sy byk angin kata doktor tp bl g beurut bidan tu kata perut mcm de isi...buncitnya lain
eidali
boleh cuba cbs energy, insyaallah boleh membantu utk masalah yg dihadapi.. boleh hubungi saya 0125525686 sms pon boleh
iznanaziz
Keistimewaan urutan saraf

Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my
Foto NOOR AZLINA JAAFAR




--------------------------------------------------------------------------------



MOHD. Saiful Azhar sering mengalami kembung perut dan berangin. Mungkin tekanan kerja menyebabkan dia sering letih dan tiada masa berehat. Ini menyebabkan badannya letih dan sentiasa berangin.

Menerusi seorang rakan, Saiful mengenali pemilik Darul Irsyad , Gadafi Mohd Zuki.

Sebelum mendapatkan rawatan, Saiful bertanya pada Gadafi tentang perbezaan rawatan tradisional dan saraf.

“Urutan saraf menggunakan titik saraf manakala urutan tradisional lebih kepada daging tubuh badan kita. Sebaiknya anda melakukan refleksiologi terlebih dahulu supaya saya dapat memeriksa apa sebenar punca penyakit anda,” terang Gadafi.

Selepas melakukan urutan kaki, Gadafi mendapati perut Saiful berangin dan dia boleh membantu mengurangkan rasa sakit dengan urutan saraf pada perut.

Tanpa mengambil masa yang lama, Saiful bersetuju. Dia mendapati ada kesan positif.

Berminat dengan urutan saraf, Saiful mengambil keputusan belajar di Darul Irsyad.

Selepas beberapa kali menghadiri kelas, Saiful mendapati dia boleh mencari titik saraf dan melakukan rawatan sendiri.

Sekarang dia lebih bertenaga dan segar walaupun bebanan kerja di pejabat masih sama seperti dahulu.

Melegakan kesakitan

Menurut Gadafi, selain berehat, proses urutan dikatakan sedikit sebanyak dapat melegakan kesakitan dan sengal pada sendi.

Tidak hairanlah urut refleksiologi, tradisional dan saraf semakin mendapat sambutan di kalangan masyarakat.

“Urutan bermula dengan terapi pengurutan tapak kaki untuk merangsang dan mengesan penyakit berpunca daripada urat saraf.

Melaluinya, ia bukan sahaja dapat membantu membenarkan badan melakukan penyembuhan sendiri, tetapi turut melancarkan perjalanan darah, menghilangkan lenguh serta melegakan tekanan,” ujarnya.

Lazimnya, apabila bercakap mengenai urutan saraf, banyak kelebihan tersembunyi yang orang ramai tak tahu.

“Ada yang kata boleh menyembuhkankencing manis. Namun secara umum, ia membantu melancarkan darah dalam badan. Sesi bergantung kepada penyakit seseorang dan rawatan masalah pesakit,” katanya.

Tambah Gadafi, urat-urat yang bengkak dan berlendir akan dipecahkan melalui urutan saraf. Misalnya, urutan kepala melancarkan perjalanan darah dan mengurangkan sakit kepala.

Dengan menggunakan minyak biasa, urutan saraf sesuai untuk wanita atau lelaki untuk membantu melancarkan darah seluruh badan.

Bagi rawatan ini, Gadafi menjelaskan tiada pantang tetapi pesakit digalakkan minum air kosong.

Dalam pada itu, Darul Irsyad turut mengadakan latihan atau kursus urutan saraf mengikut titik penyakit dalam badan.

“Ramai yang menyalahgunakan urutan untuk menawarkan urutan batin. Justeru kursus yang kami sediakan dapat membantu orang ramai belajar tentang keistimewaan urutan saraf. Selain itu kami menawarkan kos rawatan RM 50 hingga RM 100 setiap sesi dan sesi rawatan bergantung kepada jenis penyakit,” jelas Gadafi yang boleh dihubungi di talian 013-3595036 atau layari melayari http://darulirsyadblog.spot.com.

shalizam
mungkin asid banyak dalam badan. cuba kurangkan makanan berasid, lebihkan yang berakali tinggi.
makanan kebiasaan rakyat malaysia mega_shok.gif% berasid 20% saja yang berakali. bila kandungan asid tinggi dalam badan sistem badan kita terganggu, bila kita rasa tak sihat tu sebenarnya signal dari badan kita supaya berubat.

saya cadangkan cik ke klinik homeopathy, di sana keadaan kesihatan kita akan dianalisa secara keseluruhan untuk menentukan ubat yang sesuai.

harap dapat membantu
MrD
QUOTE(eima omar @ Jul 27 2011, 12:30 PM) *
Hai, 1st time post entry sini. Masuk hari nih dah 2 hari badan lenguh-lenguh. Bisa-bisa terutama bahagian lutut, belakang badan, betis. Badan pun rasa lemah semacam. Tak ada selera nak makan. Kadang-kadang rasa macam nak demam (btw last demam 2 tahun lepas tak silap)

Semalam pergi klinik. Doktor just bagi Magnesium Trisilicate (2 biji sebelum makan) n ubat tahan sakit. Tapi masih terasa bisa-bisa.

Ade sesiapa boleh bantu saya. Umur saya baru dalam lingkungan 20-an unsure.gif


cuba carik herba, or makjun. kembali pd asal, insyAllah mujarab. utk pompuan leh je cuba herba kencana. elok gak tu.
tp ingt, herba2 ni, pastikan hancur sepenuhnya. cuba amik 1 kapsul, then rendam lam air suam. kalau hancur abis, kurang abuk (sampah) yg tinggal, boleh laa mkn pill tu..
MrD
QUOTE(shalizam @ Sep 11 2011, 03:30 AM) *
mungkin asid banyak dalam badan. cuba kurangkan makanan berasid, lebihkan yang berakali tinggi.
makanan kebiasaan rakyat malaysia mega_shok.gif% berasid 20% saja yang berakali. bila kandungan asid tinggi dalam badan sistem badan kita terganggu, bila kita rasa tak sihat tu sebenarnya signal dari badan kita supaya berubat.

saya cadangkan cik ke klinik homeopathy, di sana keadaan kesihatan kita akan dianalisa secara keseluruhan untuk menentukan ubat yang sesuai.

harap dapat membantu



btol gak tu. pasal tu laa air memainkn peranan penting. minuman bergas, kurangkanlaa....
lau boleh, amik 8 gelas air beralkali. air tapis biase tu. so far, MrD minum air tapis dr RX, Zullian, Bio Aura. so far RX paling murah n baik, compared to BA, hehe...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.