Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Petua Kurangkan Rasa Loya2 Ketika Mengandung
Mesra.net Forum > UMUM > Info Petua & Kesihatan
zuanie
Mcm mana nak kurangkan rasa loya2, pening2 ketika di awal kehamilan. Kkdg tu makan pil tahan muntah pun blh muntah jugak. Ada sape2 yg dpt membantu.
ila74
laugh.gif cubalah makan set salindah. Ianya khusus untuk penjagaan ibu-ibu semasa mengandung dan selepas bersalin. terutamanya untuk mengurangkan loya-loya, tarik mengkarung , dan juga bagi senang nak bersalin (insyaalah). Lagipun produk nie dah lama dah. Dah ramai org makan.
zuanie
QUOTE(ila74 @ Sep 10 2003, 03:36 PM)
laugh.gif cubalah makan set salindah. Ianya khusus untuk penjagaan ibu-ibu semasa mengandung dan selepas bersalin. terutamanya untuk mengurangkan loya-loya, tarik mengkarung , dan juga bagi senang nak bersalin (insyaalah). Lagipun produk nie dah lama dah. Dah ramai org makan.

Kite ada planning utk mengandung. Mmg ok ke product tu? Tak ada kesan sampingan? Apa2 pun thanx byk2.
arenie
Salam

Cuba makan cream crakers pada waktu pagi sebelum breakfast..

minum fresh milk yg sejuk waktu pagi dan malam.

p/s..works for me
ila74
Salindah nie dah dikeluarkan dah lama dah cuma ianya tidak disebarkan secara meluas. Ianya perubatan hemeopati yg memang kita dah tahu tiada kesan sampingan.
Rugi kalau tak cuba.. Ramai dah kawan-kawan saya dah makan dan semuanya memuji. cuma saya yg belum berkesempatan mungkin tahun depan. blum.gif
nak tahu lanjut lawatlah laman web www.era edar.com.my
zuanie
QUOTE(ila74 @ Sep 12 2003, 10:54 AM)
Salindah nie dah dikeluarkan dah lama dah cuma ianya tidak disebarkan secara meluas. Ianya perubatan hemeopati yg memang kita dah tahu tiada kesan sampingan.
Rugi kalau tak cuba.. Ramai dah kawan-kawan saya dah makan dan semuanya memuji. cuma saya yg belum berkesempatan mungkin tahun depan. blum.gif
nak tahu lanjut lawatlah laman web www.era edar.com.my

Thanx ye. Insyaallah saya akan try.
ila74
Di bawah ini saya sertakan pengalaman salah seorang pengguna salindah untuk renungan kita semua. biggrin.gif


Saya rasa belum terlewat untuk saya berkongsi kegembiraan dan
pengalaman ini
dengan seluruh keluarga SEE.

Semasa saya mempunyai seorang anak perempuan berusia 1 tahun pada awal
tahun
1994, saya selalu mendengar tentang kebaikan salindah melalui
kawan-kawan
dan media cetak. Saya menaruh azam untuk membeli set salindah
sekiranya
saya mengandung anak kedua. Tahun demi tahun menunggu untuk
mengandung,
sehinggalah anak pertama berusia 9 tahun iaitu pada Februari 2002
barulah
saya disahkan mengandung oleh doktor. Hati gembira tidak terkira,
lantas
saya membeli set salindah sebagaimana idaman saya 9 tahun dahulu. Padal
peringkat mengandung 2 bulan pertama, saya mengalami alahan yang teruk
sehingga dimasukkan ke hospital. Masuk bulan ketiga kandungan, saya
memulakan rutin mengamalkan salindah. Alhamdullilah sedikit kekuatan
dan
kesihatan saya dapat.

Sepanjang mengandung anak kedua, bermacam-macam cerita saya dengar
daripada
kawan-kawan kononnya saya mungkin susah untuk bersalin kerana jarak
mengandung terlalu lama iaitu 9 tahun, seperti anak pertama semula.

Tiba saat untuk bersalin, saya rasa begitu tenang dan tidak merasa
takut
untuk menghadapi saat kelahiran. Alhamdulillah pada tanggal 20 November
2003
bersamaan 15 Ramadhan 1423 jam 2.15 pagi, saya selamat melahirkan anak
lelaki yang sihat dan kuat. Saya dimasukkan ke 'Labour Room' hospital
swasta
Kuala Terengganu pada jam 2.00 pagi dan selamat bersalin 15 minit
berikutnya. Kesakitan yang dialami hanya sekejap sahaja berbanding
sakit
sewaktu melahirkan anak pertama dahulu. Lebih mengembirakan saya ialah
saya
tidak menerima apa-apa jahitan meskipun lama tidak bersalin.

Telahan kawan-kawan kononnya saya susah untuk bersalin selama ini tidak
benar sama sekali, malah mereka terkejut saya mudah bersalin dan tidak
menerima apa-apa jahitan. Kini ANAK SALINDAH saya telahpun berusia 8
bulan.
Beliau begitu cergas, kuat dan aktif. Kulitnya bersih dan tidak
sensitif.

Insyaallah, jika diizinkan tuhan mengandung anak ketiga saya akan
menggunakan salindah lagi.

Terima kasih salindah dan SEE.


Kiriman daripada:

NORHAYATI BINTI MAT ADAM
AHLI NO. 050237
zuanie
QUOTE(ila74 @ Sep 10 2003, 03:36 PM)
laugh.gif cubalah makan set salindah. Ianya khusus untuk penjagaan ibu-ibu semasa mengandung dan selepas bersalin. terutamanya untuk mengurangkan loya-loya, tarik mengkarung , dan juga bagi senang nak bersalin (insyaalah). Lagipun produk nie dah lama dah. Dah ramai org makan.

Kat mana boleh saya dapatkan set salindah ni? Kedai jamu ada jual tak? For your info. saya duduk kat Shah Alam.
ila74
Saya sertakan khasiat penggunaan salindah ini:-

B1 Mulai minggu ke 12 hamil Memberikan zat besi mudah hadam yang diperlukan oleh setiap ibu mengandung. Menghilangkan atau mengurangkan muntah dan loya serta alahan. Menolong tumbesaran tian. Mencegah demam, batuk, selsema, sejuk - sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain - lain. Menghilangkan kesan jatuh atau rebah. Melancarkan aliran darah agar mencegah timbul simpul urat di kaki. Menghilangkan letih lesu.

B2 Mulai minggu ke 24 hamil Memberikan zat untuk tumbesaran tian, menguatkan tulang dan membina otak tian, disamping menambah darah. Menambah selera makan, menghilangkan sengal tulang dan kebas anggota kaki dan tangan. Mencegah serangan sejuk dan sakit gigi. Mencegah osteoporosis.

B3 Mulai minggu ke 28 hamil Memberi zat untuk pembinaan saraf dan otak anak. Menghilangkan masalah takut, cemas dan bimbang. Mencegah simpul biawak atau krem betis. Mendatangkan ketenangan bagi menghadapi hari bersalin.

B4 Mulai 4 minggu sebelum bersalin Remedi ini istimewa untuk mengawal alamat sebelum jangkaan alamat palsu, menghilangkan sakit bersalin, sakit urat dan otot, menyediakan saluran peranakan dengan mengendurkan dan menganjalkan otot - otot pencerut kawasan saluran peranakan. Memudahkan kelahiran bayi. Menghilangkan perasaan takut dan cemas.

B5 Mulai 2 minggu sebelum bersalin Remedi ini melanjutkan dan menolong tindakan item B4, mengendur dan menganjalkan otot pencerut saluran peranakan dan memberi daya teranan labour sewaktu bersalin.

B6 Mulai 1 minggu sebelum bersalin Remedi ini menguatkan teranan, menolong mengurangkan sakit waktu bersalin, mempercepatkan dan mempermudahkan keluarnya anak, membuka luas saluran peranakan dan mengurangkan sakit lepas bersalin.

L7 Selepas bersalin Remedi cecair bagi menyembuhkan luka atau jahitan dengan cepat. Menghilangkan sakit pada luka atau jahitan. Mencegah jangkitan kuman atau pernanahan.

L8 Mulai 5 jam selepas bersalin Bila keluar sahaja anak, terus makan remedi ini. Remedi ini membantu menyembuhkan rasa sakit - sakit, menghentikan darah, mencegah sakit meroyan, demam dan sakit kepala.

L9 Mulai hari ke 2 selepas bersalin Remedi istimewa ini menghilangkan sengal selepas bersalin dan bisa-bisa, sakit meroyan, menghentikan darah nifas, membetulkan urat - urat darah yang putus, menyusun semula alat peranakan dan menguatkan seluruh anggota itu

L10 Mulai hari ke 6 selepas bersalin Remedi ini mempercepatkan rahim dan saluran peranakan menegecut semula. Mengangkat rahim kembali ke tempat asal. Mengurangkan simpul urat biru.

L11 Mulai hari ke 7 selepas bersalin Remedi tonik ini istimewa bagi memanaskan badan, menambahkan selera, membaiki penghadaman dan pembuangan najis. Menenangkan tidur. Menghilangkan kebas - kebas. Menyegarkan rahim dan alat peranakan.

L12 Mulai hari ke 21 selepas bersalin Remedi ini menjaga kesihatan ibu selepas bersalin sentiasa agar sihat, mengembalikan kekuatan, memulihkan alat perkelaminan. Menimbulkan kesegaran.
zuanie
QUOTE(ila74 @ Sep 12 2003, 10:54 AM)
Salindah nie dah dikeluarkan dah lama dah cuma ianya tidak disebarkan secara meluas. Ianya perubatan hemeopati yg memang kita dah tahu tiada kesan sampingan.
Rugi kalau tak cuba.. Ramai dah kawan-kawan saya dah makan dan semuanya memuji. cuma saya yg belum berkesempatan mungkin tahun depan. tongue.gif
nak tahu lanjut lawatlah laman web www.era edar.com.my

Akak dealer product ni? Berapa harga utk product tsb?
ila74
Akak sub-stokis untuk area Penang. Harganya RM370. Jika ahli RM300 saja. Tapi boleh bincang lagi. ianya untuk sebelum dan selepas mengandung
ayong
selain dr set salindah..apa lg produk yg boleh kurangkan loya..cara tradisional pun tak apa..
ila74
Promosi ...Promosi... sehingga 10 Octber Cepat ..Cepat Salindah untuk Ahli RM280 dan bukan ahli RM330(termasuk kemasukan ahli) harga asal 370.

Berminat hubungi saya segera untuk booking : 012-4846211
JEJARIHALUS
makan jer asam boi bebanyak..hehe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.