Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Projek Membazir B End
Mesra.net Forum > Current Issues > Tempatan
ketakebal
Multimedia Super Corridor (MSC): RM2.0 bilion.
Istana/Mahligai PM : RM200juta yang hanya mahu dihuni oleh ‘dua orang tua’.
Jet peribadi PM (Global Express): RM200juta. Pesawat TUDM terhempas tak apa, nak beli baru duit tak ada. Wira negara terkorban tak mengapa, asalkan jangan wira dunia ketiga.
Panggung Negara: RM225juta.
Kompleks Sukan Bukit Jalil: RM1.5 bilion (kemudahan di sini tanpa sebarang halangan boleh digunakan untuk menghimpun rakyat bagi memuji pemimpin, tapi bila pembangkang ingin menyewanya ditolak dengan alasan nak repair).
Sukom: RM330juta. (boleh bina kompleks sukan yang besar tetapi tak mampu uruskan bekalan air di Lembah Kelang hingga terpaksa dicatu; memalukan!!) Kenyataan dari Kementerian Belia dan Sukan di sidang parlimen (Ogos 99) Sukom mengalami kerugian RM10,642,844.00 dan hutang belum selesai RM17,545,052.00.
Replika keris gergasi, dipintu masuk kompleks sukan di Bukit Jalil: RM9 juta.
Projek Empangan Hidroelektrik Bakun: RM13.4 bilion
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion.

Program Jaya MSN: RM160 juta.
Velodrom Cheras: RM9 juta.
KLIA, Sepang: RM10.5 bilion.
KLCC (Menara Kembar Petronas): RM4.56 bilion
Litar Sepang F1: RM286 juta. Untuk menganjurkan perlumbaan, Malaysia terpaksa membayar RM76 juta. Hadiah dan kos perbelanjaan RM182.4 juta. Petronas pula membelanjakan RM1.9 bilion untuk membolehkannya mempunyai pasukan pelumba sendiri. Saban tahun Malaysia kehilangan ribuan rakyatnya akibat kemalangan di jalanraya, tapi Mahathir pula seolah-olah menggalakkan rakyatnya berlumba…? Lumba dah tamat tonjol pula budaya barat, goncang botol arak!!
Pelbagai projek lebuhraya bertingkat di Lembah Kelang
Projek Kota Terapung Di Johor Bharu.
Laluan Kedua (menghubungi Singapura) di Gelang Patah, Johor.
Gelanggang Lumba Kuda Tambalang, Tuaran (1983): RM40 juta, kini terbiar begitu saja. Jeti Parameswara di Bandar Hilir, Melaka berharga RM11.5 juta juga terbiar masih belum digunakan kerana kedudukan tak sesuai.
Projek bodoh Sanusi Junid; tanam padi atas bumbung. Projek bernilai RM200,000.00 hasilnya hanya 41 kg di bumbung seluas 97 meter persegi.
Projek Sanusi, Kompleks Jihad Basmi Kemiskinan berharga RM16 juta untuk sembelih binatang korban. Ia boleh memuatkan daging 1000 ekor lembu pada satu-satu masa. Tak ada lembu apa nak buat? Nak isi kerbau pendek tak boleh, akhirnya jadilah kompleks ini sebagai projek yang rugi kerana kebebalan MB Umno.

KERAjaan proksi yahudi memang suka membazir sedangkan ada rakyat yang tingal dalam reban ayam tapi pemimpin sebok dengan pojek mega taik
Tengku_Raq
aku rasa ko ni mestinya askar pencen...macam bapak ko... biggrin.gif
kalau setakat dengar dengar je..baik tak payah cerita..
kuchai
QUOTE(Tengku_Raq @ Jan 20 2004, 09:28 AM)
aku rasa ko ni mestinya askar pencen...macam bapak ko... biggrin.gif
kalau setakat dengar dengar je..baik tak payah cerita..

macam mana kau tahu bapak dia askar?
boya_ijau
QUOTE(kuchai @ Jan 20 2004, 09:29 PM)
QUOTE(Tengku_Raq @ Jan 20 2004, 09:28 AM)
aku rasa ko ni mestinya askar pencen...macam bapak ko... biggrin.gif
kalau setakat dengar dengar je..baik tak payah cerita..

macam mana kau tahu bapak dia askar?

laugh.gif laugh.gif mmg bekas askar kut....kuchai
haslinda
hang ni memang kuno la...
apa salahnya buat project besar....
ada gunanya la...
Istana/Mahligai PM : RM200juta yang hanya mahu dihuni oleh ‘dua orang tua’. -sekarang ni diorg duduk ka?kalau n.ajis jd PM pun mesti hegeh nak duduk kat sini
Kompleks Sukan Bukit Jalil: RM1.5 bilion (kemudahan di sini tanpa sebarang halangan boleh digunakan untuk menghimpun rakyat bagi memuji pemimpin, tapi bila pembangkang ingin menyewanya ditolak dengan alasan nak repair). -maunya tak dibagi pada parti melePAS tu..asyik buat dosa kutuk org,kata org ni kafir org ni islam..hish buat tambah dosa saja kalau bg depa guna...kira subahat tu sebab benarkan parti PAS tu jalankan aktiviti fitnah dan memaki hamun....
Sukom: RM330juta. -itu pelaburan..untungnya hang tak tau ka?
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion. -habis nak buat pusat pentadbiran mcm mana?mcm kat kelantan?buruk..

dan aku rasa kalau hang rasa membazir...jgn guna..jgn guna...duduk la jadi katak bawah tempurung...
mcm kelantan darul naif..
Juliet-the-Orange
smile.gif aku x sokong maner2 parti..tapi aku raser ader benefitnyer sesetengah projek tuh, contohnyer klcc..ader org duk ckp yg klcc tuh membazir ler, putrajaya tuh membazir ler, tapi yg peliknyer yg berkepit ngan awek memasing kat klcc nun ader yg bukan pro-kerajaan, kutuk kerajaan yg projek tuh membazir, but at da same time, diorang yg duk lepak2 kat situ..

be grateful.

once again, i'm not representing any parties..
Orang lamo
Sekarang dikatakan membazir, tapi kalau Pembangkang dapat memerintah..dah lain pula ceritanya..tak nak janji akan dilelongkan ker.
sam2003
semua projek tu adalah untuk jangka masa panjang..
bukan membazir...
kalau korang jadi PM, maybe korang pun buat benda yg sama...
haslinda
QUOTE(sam2003 @ Jan 21 2004, 10:29 AM)
semua projek tu adalah untuk jangka masa panjang..
bukan membazir...
kalau korang jadi PM, maybe korang pun buat benda yg sama...

entah,,....
tapi utk pemimpin yg tua ganyut may be rasa membazir sebab dia tak sempat nak rasa semua...takut dia mati cepat....
sian....

tapi kalau yg fikir utk jangka masa panjang..mungkin utk anak bangsa dia....
kodok
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 02:41 AM)
QUOTE(sam2003 @ Jan 21 2004, 10:29 AM)
semua projek tu adalah untuk jangka masa panjang..
bukan membazir...
kalau korang jadi PM, maybe korang pun buat benda yg sama...

entah,,....
tapi utk pemimpin yg tua ganyut may be rasa membazir sebab dia tak sempat nak rasa semua...takut dia mati cepat....
sian....

tapi kalau yg fikir utk jangka masa panjang..mungkin utk anak bangsa dia....

linda,sam aku igt korang nih dah terkonpius la..membazir bkn maknanya benda2 tu x leh langsung wat tp biarla sederhana..kos wat istana sampai rm200juta bg negara membangun cam malaysia ni ko igt perlu ker?..negara maju cam kat england tu pun duk kat umah kecik no10 jek..byk lg duit tu bole dilabur secara bijak...katil2 kat ICU byk lg x cukup utk pesakit..letrik,air kat pedalaman byk lg x dpt..org miskin pun berlambak lg..isu rumah setinggan pun x abis lg..cuba pk kalo istana tu dibuat dgn kos rm20juta bape byk negara leh salurkan wang tu kat mereka yg lebih memerlukan..

Ini baru cth istana jer blm projek2 yg lain..wat istana besar dan mahal x jdkan kita negara maju...wat litar sepang f1 pun x jdkan kita negara maju..ape yg jdkan sesebuah negara tu maju ialah kualiti hidup rakyat mereka..taraf pendidikan tinggi..khidmat kesihatan yg baik..adakah sumer benda tu dah tersedia kat malaysia ni?..ko pk la sendiri mana lebih perlu..istana pm ker kualiti hidup rakyat
Didiharaiss
akak memang setuju sesangat dgn. statement si kodok laugh.gif
boya_ijau
QUOTE(Didiharaiss @ Jan 21 2004, 11:42 AM)
akak memang setuju sesangat dgn. statement si kodok laugh.gif

kak didi...

kalau nik ajis (pembangkang) menang election kali nie...
dia nak duk ka PUTRAJAYA???

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Didiharaiss
QUOTE(boya_ijau @ Jan 21 2004, 12:01 PM)
QUOTE(Didiharaiss @ Jan 21 2004, 11:42 AM)
akak memang setuju sesangat dgn. statement si kodok  laugh.gif

kak didi...

kalau nik ajis (pembangkang) menang election kali nie...
dia nak duk ka PUTRAJAYA???

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

akak rasa dia tak menang...
tikusturi
ler apasal lak dia nak duduk putrajaya..
dia kan mb klantan
SeLiPaR^AdiDaS
QUOTE(kodok @ Jan 21 2004, 11:40 AM)
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 02:41 AM)
QUOTE(sam2003 @ Jan 21 2004, 10:29 AM)
semua projek tu adalah untuk jangka masa panjang..
bukan membazir...
kalau korang jadi PM, maybe korang pun buat benda yg sama...

entah,,....
tapi utk pemimpin yg tua ganyut may be rasa membazir sebab dia tak sempat nak rasa semua...takut dia mati cepat....
sian....

tapi kalau yg fikir utk jangka masa panjang..mungkin utk anak bangsa dia....

linda,sam aku igt korang nih dah terkonpius la..membazir bkn maknanya benda2 tu x leh langsung wat tp biarla sederhana..kos wat istana sampai rm200juta bg negara membangun cam malaysia ni ko igt perlu ker?..negara maju cam kat england tu pun duk kat umah kecik no10 jek..byk lg duit tu bole dilabur secara bijak...katil2 kat ICU byk lg x cukup utk pesakit..letrik,air kat pedalaman byk lg x dpt..org miskin pun berlambak lg..isu rumah setinggan pun x abis lg..cuba pk kalo istana tu dibuat dgn kos rm20juta bape byk negara leh salurkan wang tu kat mereka yg lebih memerlukan..

Ini baru cth istana jer blm projek2 yg lain..wat istana besar dan mahal x jdkan kita negara maju...wat litar sepang f1 pun x jdkan kita negara maju..ape yg jdkan sesebuah negara tu maju ialah kualiti hidup rakyat mereka..taraf pendidikan tinggi..khidmat kesihatan yg baik..adakah sumer benda tu dah tersedia kat malaysia ni?..ko pk la sendiri mana lebih perlu..istana pm ker kualiti hidup rakyat

linda n sam...jawab jgn xjawab laugh.gif
boya_ijau
QUOTE(tikusturi @ Jan 21 2004, 12:05 PM)
ler apasal lak dia nak duduk putrajaya..
dia kan mb klantan

sang tikus...

maksud aku...kalau pemimpin2 PAS yg parlimen ni menang election kali nie...aku rasa, dewang akan duduk kat putrajaya jugak...akan menyedap kat sana....

laugh.gif laugh.gif
allana
QUOTE(SeLiPaR^AdiDaS @ Jan 21 2004, 12:11 PM)
QUOTE(kodok @ Jan 21 2004, 11:40 AM)
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 02:41 AM)
QUOTE(sam2003 @ Jan 21 2004, 10:29 AM)
semua projek tu adalah untuk jangka masa panjang..
bukan membazir...
kalau korang jadi PM, maybe korang pun buat benda yg sama...

entah,,....
tapi utk pemimpin yg tua ganyut may be rasa membazir sebab dia tak sempat nak rasa semua...takut dia mati cepat....
sian....

tapi kalau yg fikir utk jangka masa panjang..mungkin utk anak bangsa dia....

linda,sam aku igt korang nih dah terkonpius la..membazir bkn maknanya benda2 tu x leh langsung wat tp biarla sederhana..kos wat istana sampai rm200juta bg negara membangun cam malaysia ni ko igt perlu ker?..negara maju cam kat england tu pun duk kat umah kecik no10 jek..byk lg duit tu bole dilabur secara bijak...katil2 kat ICU byk lg x cukup utk pesakit..letrik,air kat pedalaman byk lg x dpt..org miskin pun berlambak lg..isu rumah setinggan pun x abis lg..cuba pk kalo istana tu dibuat dgn kos rm20juta bape byk negara leh salurkan wang tu kat mereka yg lebih memerlukan..

Ini baru cth istana jer blm projek2 yg lain..wat istana besar dan mahal x jdkan kita negara maju...wat litar sepang f1 pun x jdkan kita negara maju..ape yg jdkan sesebuah negara tu maju ialah kualiti hidup rakyat mereka..taraf pendidikan tinggi..khidmat kesihatan yg baik..adakah sumer benda tu dah tersedia kat malaysia ni?..ko pk la sendiri mana lebih perlu..istana pm ker kualiti hidup rakyat

linda n sam...jawab jgn xjawab laugh.gif

istana la penting..
demi kesenangan pemerintah2 negara di masa depan...

lain2 perkara tu..
lain masa pk la kan.... rolleyes.gif
DeW|
QUOTE(ketakebal @ Jan 20 2004, 05:16 PM)
Multimedia Super Corridor (MSC): RM2.0 bilion.
Istana/Mahligai PM : RM200juta yang hanya mahu dihuni oleh ‘dua orang tua’.
Jet peribadi PM (Global Express): RM200juta. Pesawat TUDM terhempas tak apa, nak beli baru duit tak ada. Wira negara terkorban tak mengapa, asalkan jangan wira dunia ketiga.
Panggung Negara: RM225juta.
Kompleks Sukan Bukit Jalil: RM1.5 bilion (kemudahan di sini tanpa sebarang halangan boleh digunakan untuk menghimpun rakyat bagi memuji pemimpin, tapi bila pembangkang ingin menyewanya ditolak dengan alasan nak repair).
Sukom: RM330juta. (boleh bina kompleks sukan yang besar tetapi tak mampu uruskan bekalan air di Lembah Kelang hingga terpaksa dicatu; memalukan!!) Kenyataan dari Kementerian Belia dan Sukan di sidang parlimen (Ogos 99) Sukom mengalami kerugian RM10,642,844.00 dan hutang belum selesai RM17,545,052.00.
Replika keris gergasi, dipintu masuk kompleks sukan di Bukit Jalil: RM9 juta.
Projek Empangan Hidroelektrik Bakun: RM13.4 bilion
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion.

Program Jaya MSN: RM160 juta.
Velodrom Cheras: RM9 juta.
KLIA, Sepang: RM10.5 bilion.
KLCC (Menara Kembar Petronas): RM4.56 bilion
Litar Sepang F1: RM286 juta. Untuk menganjurkan perlumbaan, Malaysia terpaksa membayar RM76 juta. Hadiah dan kos perbelanjaan RM182.4 juta. Petronas pula membelanjakan RM1.9 bilion untuk membolehkannya mempunyai pasukan pelumba sendiri. Saban tahun Malaysia kehilangan ribuan rakyatnya akibat kemalangan di jalanraya, tapi Mahathir pula seolah-olah menggalakkan rakyatnya berlumba…? Lumba dah tamat tonjol pula budaya barat, goncang botol arak!!
Pelbagai projek lebuhraya bertingkat di Lembah Kelang
Projek Kota Terapung Di Johor Bharu.
Laluan Kedua (menghubungi Singapura) di Gelang Patah, Johor.
Gelanggang Lumba Kuda Tambalang, Tuaran (1983): RM40 juta, kini terbiar begitu saja. Jeti Parameswara di Bandar Hilir, Melaka berharga RM11.5 juta juga terbiar masih belum digunakan kerana kedudukan tak sesuai.
Projek bodoh Sanusi Junid; tanam padi atas bumbung. Projek bernilai RM200,000.00 hasilnya hanya 41 kg di bumbung seluas 97 meter persegi.
Projek Sanusi, Kompleks Jihad Basmi Kemiskinan berharga RM16 juta untuk sembelih binatang korban. Ia boleh memuatkan daging 1000 ekor lembu pada satu-satu masa. Tak ada lembu apa nak buat? Nak isi kerbau pendek tak boleh, akhirnya jadilah kompleks ini sebagai projek yang rugi kerana kebebalan MB Umno.

KERAjaan proksi yahudi memang suka membazir sedangkan ada rakyat yang tingal dalam reban ayam tapi pemimpin sebok dengan pojek mega taik

kalau ko rasa semua ni merugikan dan membazir...ko tak yah la guna atau berbangga dgn apa yg ada tu...
bagi aku tak salah semua tu di buat....bagi aku semua tu membanggakan aku sebagai rakyat malaysia....dah cukup cantek dah cukup molek....
azir_higashi
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 08:22 AM)
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion. -habis nak buat pusat pentadbiran mcm mana?mcm kat kelantan?buruk..

Jaga kata kata mu....biar manis mulut...jangan kerana mulut taik kuku lekat digigi......nak politik bole...tapi jgn kutuk negeri angry.gif yg rakyatnya tidak semuanya berpolitik....!!!!
SeLiPaR^AdiDaS
QUOTE(azir_higashi @ Jan 22 2004, 12:13 AM)
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 08:22 AM)
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion. -habis nak buat pusat pentadbiran mcm mana?mcm kat kelantan?buruk..

Jaga kata kata mu....biar manis mulut...jangan kerana mulut taik kuku lekat digigi......nak politik bole...tapi jgn kutuk negeri mad.gif yg rakyatnya tidak semuanya berpolitik....!!!!

dia ingat perlis baguihh sgt kot laugh.gif
Juliet-the-Orange
QUOTE(SeLiPaR^AdiDaS @ Jan 22 2004, 05:52 PM)
QUOTE(azir_higashi @ Jan 22 2004, 12:13 AM)
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 08:22 AM)
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion. -habis nak buat pusat pentadbiran mcm mana?mcm kat kelantan?buruk..

Jaga kata kata mu....biar manis mulut...jangan kerana mulut taik kuku lekat digigi......nak politik bole...tapi jgn kutuk negeri angry.gif yg rakyatnya tidak semuanya berpolitik....!!!!

dia ingat perlis baguihh sgt kot laugh.gif

rolleyes.gif
newbie
QUOTE(Juliet-the-Orange @ Jan 23 2004, 10:19 AM)
QUOTE(SeLiPaR^AdiDaS @ Jan 22 2004, 05:52 PM)
QUOTE(azir_higashi @ Jan 22 2004, 12:13 AM)
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 08:22 AM)
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion. -habis nak buat pusat pentadbiran mcm mana?mcm kat kelantan?buruk..

Jaga kata kata mu....biar manis mulut...jangan kerana mulut taik kuku lekat digigi......nak politik bole...tapi jgn kutuk negeri angry.gif yg rakyatnya tidak semuanya berpolitik....!!!!

dia ingat perlis baguihh sgt kot laugh.gif

rolleyes.gif

ooo si linda ni org perlis ka...patutla kempunan sgt kutuk negeri org ek biggrin.gif
Azurri
~ Apalah korang nie.........?

bersyukurlah kerajaan masih mampu buat benda2 macam nie ........
nak ker kalau negara still mundur macam puluhan tahun sebelum nie.....?

cth macam kemboja , vietnam , Sri Lanka .........
diorang sampai melopong tengok KLCC tu....!!

nie bukan apa , actually benda nie happend depan mata Azurri sendiri ....!!
dan diorang siap beritahu bahawa , " kalau diaorang ada PM macam bekas PM kita Tun Mahathir , dia yakin negara dia akan setaraf ngan negara kita (Malaysia) malah akan lebih lagi "
b'coz dorang sudah terlalu masak ngan penderitaan akibat peperangan .
sampai macam tu sekali diorang cakap...

pastu , nak tengok negara diaorang macam kita sekarang .......?
minta maap.......!!!
mereka still mundur dan daif lagi tau......!!

dan yang pasti , mereka mengambil masa yg cukup lama utk naik.....


so ...?
belajarlah utk bersyukur........

jgn nak dok tuju pihak sana , tuju pihak sini ..........
yg penting sekarang , kita sebagai rakyat , sokong lah barisan kepimpinan yg sedia ada.......
kalau andai kata , ianya still tak memuaskan hati kita , time pilihanraya nanti "pangkah" lah mana yg dirasakan sesuai ngan kehendak diri..........

tiada paksaan ........

amacam ..?

ada branie....?
<_<
boya_ijau
QUOTE(SeLiPaR^AdiDaS @ Jan 22 2004, 05:52 PM)
QUOTE(azir_higashi @ Jan 22 2004, 12:13 AM)
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 08:22 AM)
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion. -habis nak buat pusat pentadbiran mcm mana?mcm kat kelantan?buruk..

Jaga kata kata mu....biar manis mulut...jangan kerana mulut taik kuku lekat digigi......nak politik bole...tapi jgn kutuk negeri mad.gif yg rakyatnya tidak semuanya berpolitik....!!!!

dia ingat perlis baguihh sgt kot laugh.gif

bang selipar...

kes kes kes..... biggrin.gif biggrin.gif
Badang
QUOTE(boya_ijau @ Jan 24 2004, 03:55 AM)
QUOTE(SeLiPaR^AdiDaS @ Jan 22 2004, 05:52 PM)
QUOTE(azir_higashi @ Jan 22 2004, 12:13 AM)
QUOTE(haslinda @ Jan 21 2004, 08:22 AM)
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion. -habis nak buat pusat pentadbiran mcm mana?mcm kat kelantan?buruk..

Jaga kata kata mu....biar manis mulut...jangan kerana mulut taik kuku lekat digigi......nak politik bole...tapi jgn kutuk negeri mad.gif yg rakyatnya tidak semuanya berpolitik....!!!!

dia ingat perlis baguihh sgt kot laugh.gif

bang selipar...

kes kes kes..... biggrin.gif biggrin.gif

ph34r.gif teringat kisah kopiah arwah Fadil NO jatuh masa arwah menongak tengok betapa tingginya dan canggihnya Menara Berkembar Petronas, dan yang lebih kesian hajat arwah nak lelong Putra jaya tak kesampaian kerana arwah dah arwah terlebih dahulu.. sesungguhnya "kepunyaan Allah segala yang dilangit dan dibumi..."
Badang
QUOTE(ketakebal @ Jan 20 2004, 09:16 AM)
Multimedia Super Corridor (MSC): RM2.0 bilion.
Istana/Mahligai PM : RM200juta yang hanya mahu dihuni oleh ‘dua orang tua?
Jet peribadi PM (Global Express): RM200juta. Pesawat TUDM terhempas tak apa, nak beli baru duit tak ada. Wira negara terkorban tak mengapa, asalkan jangan wira dunia ketiga.
Panggung Negara: RM225juta.
Kompleks Sukan Bukit Jalil: RM1.5 bilion (kemudahan di sini tanpa sebarang halangan boleh digunakan untuk menghimpun rakyat bagi memuji pemimpin, tapi bila pembangkang ingin menyewanya ditolak dengan alasan nak repair).
Sukom: RM330juta. (boleh bina kompleks sukan yang besar tetapi tak mampu uruskan bekalan air di Lembah Kelang hingga terpaksa dicatu; memalukan!!) Kenyataan dari Kementerian Belia dan Sukan di sidang parlimen (Ogos 99) Sukom mengalami kerugian RM10,642,844.00 dan hutang belum selesai RM17,545,052.00.
Replika keris gergasi, dipintu masuk kompleks sukan di Bukit Jalil: RM9 juta.
Projek Empangan Hidroelektrik Bakun: RM13.4 bilion
Pusat Pentadbiran Putrajaya: RM5.2 bilion.

Program Jaya MSN: RM160 juta.
Velodrom Cheras: RM9 juta.
KLIA, Sepang: RM10.5 bilion.
KLCC (Menara Kembar Petronas): RM4.56 bilion
Litar Sepang F1: RM286 juta. Untuk menganjurkan perlumbaan, Malaysia terpaksa membayar RM76 juta. Hadiah dan kos perbelanjaan RM182.4 juta. Petronas pula membelanjakan RM1.9 bilion untuk membolehkannya mempunyai pasukan pelumba sendiri. Saban tahun Malaysia kehilangan ribuan rakyatnya akibat kemalangan di jalanraya, tapi Mahathir pula seolah-olah menggalakkan rakyatnya berlumba? Lumba dah tamat tonjol pula budaya barat, goncang botol arak!!
Pelbagai projek lebuhraya bertingkat di Lembah Kelang
Projek Kota Terapung Di Johor Bharu.
Laluan Kedua (menghubungi Singapura) di Gelang Patah, Johor.
Gelanggang Lumba Kuda Tambalang, Tuaran (1983): RM40 juta, kini terbiar begitu saja. Jeti Parameswara di Bandar Hilir, Melaka berharga RM11.5 juta juga terbiar masih belum digunakan kerana kedudukan tak sesuai.
Projek bodoh Sanusi Junid; tanam padi atas bumbung. Projek bernilai RM200,000.00 hasilnya hanya 41 kg di bumbung seluas 97 meter persegi.
Projek Sanusi, Kompleks Jihad Basmi Kemiskinan berharga RM16 juta untuk sembelih binatang korban. Ia boleh memuatkan daging 1000 ekor lembu pada satu-satu masa. Tak ada lembu apa nak buat? Nak isi kerbau pendek tak boleh, akhirnya jadilah kompleks ini sebagai projek yang rugi kerana kebebalan MB Umno.

KERAjaan proksi yahudi memang suka membazir sedangkan ada rakyat yang tingal dalam reban ayam tapi pemimpin sebok dengan pojek mega taik

rolleyes.gif Ni petikan isi kandungan Buku Hikayat Hadi Awg Berbini Tiga ke? Kat mana nak beli ni... kat pak lebai yg jual buku masa semayang jumaat tu ke?
Mattmalaya
A'kum sumer... jom sesamer kita masuk MLM sambil dapat e-book free pasal internet...
Boleh jugak buat side income.... Jom check tengok..

Jom Cari Duit Through Internet << klik sini: http://wangrakyat.tripod.com/faizal6749.html

Jangan tunggu lama-lama.. nanti lama-lama.... ia diambil orang.... chewahhhh...
kuchai
QUOTE(boya_ijau @ Jan 21 2004, 04:01 AM)
QUOTE(Didiharaiss @ Jan 21 2004, 11:42 AM)
akak memang setuju sesangat dgn. statement si kodok  lol.gif

kak didi...

kalau nik ajis (pembangkang) menang election kali nie...
dia nak duk ka PUTRAJAYA???

lol.gif lol.gif lol.gif

Boya, aku rasa org tua tu tak duk kat Putrajaya sebab kediaman Rasmi MB kat kota baru pun dia tak duk ni kan pula PutrJaya...orang tua tu bukan gila harta tapi gila mencari keredhaan ALLAH S.W.T bukan spt pemimpin umno ..HJ Hadi pun duk kat umah sendiri kat Marang...sebab senang nak gi Masjid..(depan umah jer)
kuchai
QUOTE(Azurri @ Jan 23 2004, 10:03 AM)
~ Apalah korang nie.........?

bersyukurlah kerajaan masih mampu buat benda2 macam nie ........
nak ker kalau negara still mundur macam puluhan tahun sebelum nie.....?

cth macam kemboja , vietnam , Sri Lanka .........
diorang sampai melopong tengok KLCC tu....!!

nie bukan apa , actually benda nie happend depan mata Azurri sendiri ....!!
dan diorang siap beritahu bahawa , " kalau diaorang ada PM macam bekas PM kita Tun Mahathir , dia yakin negara dia akan setaraf ngan negara kita (Malaysia) malah akan lebih lagi "
b'coz dorang sudah terlalu masak ngan penderitaan akibat peperangan .
sampai macam tu sekali diorang cakap...

pastu , nak tengok negara diaorang macam kita sekarang .......?
minta maap.......!!!
mereka still mundur dan daif lagi tau......!!

dan yang pasti , mereka mengambil masa yg cukup lama utk naik.....


so ...?
belajarlah utk bersyukur........

jgn nak dok tuju pihak sana , tuju pihak sini ..........
yg penting sekarang , kita sebagai rakyat , sokong lah barisan kepimpinan yg sedia ada.......
kalau andai kata , ianya still tak memuaskan hati kita , time pilihanraya nanti "pangkah" lah mana yg dirasakan sesuai ngan kehendak diri..........

tiada paksaan ........

amacam ..?

ada branie....?
dry.gif

Bangga tapi berhutang buat apa?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.