Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Angin Dalam Badan
Mesra.net Forum > UMUM > Info Petua & Kesihatan
Pages: 1, 2
iiera
hai kengkawan, saya nak tanya dlm badan kita ader angin ker? ia bukan sendawa tapi bunyi macam tu la bila kita keluarkan angin atau mengurut badan?
sakitnyer rasa bila angin terkumpul dlm badan/perut. kena keluarkan tp macam nak muntah.

boleh tak sesapa ader petua utk hilangkan angin dlm badan?kalau bukan angin apa dia yer? blink.gif
Rose
sama kes la ni..org tgk bdn..x caye..tp, once kena sentuh skt je..kuar la angin cam sendawa tuhh..memang x larat..ada org petua..minum air halia..tp, rose x lalu..dh cuba...penah try homeopati..doc tu kata jgn minum milo dan jgn mkn coklat...ntah la..kekdg terminum gak milo...pastu..teh pun x elok kalu ada angin..so, cuba kurg or toksah minum...
lipas_cermat
aku makan pil garlic..okay jer..alhamdulillah
apo5027
huh.gif
living stone
dear guys..

minum air halia...

amalkan..bagus yang teramat utk buang angin...
apo5027
buuuurrrrrrrrpppppppppppppp...... ph34r.gif
angin dalam badan nak kuarr.... blink.gif
darkonez
lagi satu.. kurangkan makan angin... biggrin.gif
apo5027
QUOTE(darkonez @ Feb 5 2004, 11:02 PM)
lagi satu.. kurangkan makan angin... biggrin.gif

kalo nak buang angin bleh tak??
biggrin.gif
iiera
air halia tu nak buat camana? rebus ke minum gitu je ke??bawang putih pun serap angin ke?halia tu bersifat panas, tak membahayakan badan ke??kalau dah minum apa kesannya?kentut ke sendawa? blink.gif
Rose
QUOTE(lipas_cermat @ Feb 10 2004, 07:25 AM)
aku makan pil garlic..okay jer..alhamdulillah

pil garlic...ada ekk..ada bau tak pil tu..kat farmasi ada ke..kalu ok..blh gak try..
iznanaziz
milo ngan coklat tu le jadi kesukaan akak.

sendawa angin tu yek...akak pun ada problem gak. lagi satu..akak kalau urut sapa2 ke...mesti angin kuar kat akak...parah tul.
lipas_cermat
QUOTE(Rose @ Feb 6 2004, 01:44 PM)
QUOTE(lipas_cermat @ Feb 10 2004, 07:25 AM)
aku makan pil garlic..okay jer..alhamdulillah

pil garlic...ada ekk..ada bau tak pil tu..kat farmasi ada ke..kalu ok..blh gak try..

dulu try kordel nyer..kalau sedawa ade la bau..tp la ni makan amway nyer.ok
Rose
QUOTE(iznanaziz @ Feb 11 2004, 07:28 AM)
milo ngan coklat tu le jadi kesukaan akak.

sendawa angin tu yek...akak pun ada problem gak. lagi satu..akak kalau urut sapa2 ke...mesti angin kuar kat akak...parah tul.

sama la kak..kdg2..org lain kena urut...sendawa rose yg kuar..x thn..

lipas..oo..guna amway ekk..nanti la try..
clover
air naik kepala.. ade ubat ke? laugh.gif biggrin.gif
cikbulan
Penah gak cuba air halia ni memang bagus, angin dlm badan senang kluar tapi tak tahan la panas badan, lagi satu mak selalu makan makjun dengan air 'lemuju'(botol dia dibalut ngn plstik kuning..buang angin gak tu.. kalau sendawa humang aii..bole tekexut 1 umah. biggrin.gif
apo5027
QUOTE(cikbulan @ Feb 6 2004, 04:51 PM)
Penah gak cuba air halia ni memang bagus, angin dlm badan senang kluar tapi tak tahan la panas badan, lagi satu mak selalu makan makjun dengan air 'lemuju'(botol dia dibalut ngn plstik kuning..buang angin gak tu.. kalau sendawa humang aii..bole tekexut 1 umah. biggrin.gif

uikssss mesti sendawa bewok nih.... hehehe tongue.gif
whitetiger


siapa ada banyak angin dalam badan...minum lah 7up...gerenti ok wink.gif
apo5027
QUOTE(whitetiger @ Feb 7 2004, 02:22 AM)


siapa ada banyak angin dalam badan...minum lah 7up...gerenti ok wink.gif

lorr.. ape kena ko nih? dry.gif
Mishaemy
cara mudah dan senang... pakai lingerie halle... insyaallah masalah angin dalam badan akan dpat diatasi... tak caya... cuba sendiri..
warisan
QUOTE(lipas_cermat @ Feb 5 2004, 03:25 PM)
aku makan pil garlic..okay jer..alhamdulillah

sama la ngan aku....ko makan jenama aper....aku punya seven seas la...
Cornetto13
Mmmm, ada satu lg ubat buang angin if i'm not mistaken...
heheh member aku slalu beli ni sebab dia ni mmg berangin je...
Mmm, nama pil 'Gelusil Plus'... korg leh mkn 2/3 biji selepas mkn atau itu la arahan farmasis... Mmm, tp yg penting jgn mkn lebih 12 biji ssehari.. sehari maksima hanya 12 biji tau...
Boleh d dapati d Farmasi˛ Watson ke.. atau.. erk.. apa namanya ek.. owhs.. guardian...
tak mahal... sekotak ada dlm 24 biji rasanya around RM5 kot... can't remember
cikbulan
QUOTE(apo5027 @ Feb 7 2004, 02:02 AM)
QUOTE(cikbulan @ Feb 6 2004, 04:51 PM)
Penah gak cuba air halia ni memang bagus, angin dlm badan senang kluar tapi tak tahan la panas badan, lagi satu mak selalu makan makjun dengan air 'lemuju'(botol dia dibalut ngn plstik kuning..buang angin gak tu.. kalau sendawa humang aii..bole tekexut 1 umah. biggrin.gif

uikssss mesti sendawa bewok nih.... hehehe tongue.gif

Bewok pun 'selender' ler.. tongue.gif skrang ni mcm2 ubat ade.. rajin ngn tak rajin je nak amalkan.. rolleyes.gif
apo5027
QUOTE(cikbulan @ Feb 11 2004, 01:45 PM)
QUOTE(apo5027 @ Feb 7 2004, 02:02 AM)
QUOTE(cikbulan @ Feb 6 2004, 04:51 PM)
Penah gak cuba air halia ni memang bagus, angin dlm badan senang kluar tapi tak tahan la panas badan, lagi satu mak selalu makan makjun dengan air 'lemuju'(botol dia dibalut ngn plstik kuning..buang angin gak tu.. kalau sendawa humang aii..bole tekexut 1 umah. biggrin.gif

uikssss mesti sendawa bewok nih.... hehehe blum.gif

Bewok pun 'selender' ler.. blum.gif skrang ni mcm2 ubat ade.. rajin ngn tak rajin je nak amalkan.. rolleyes.gif

kalo gitu.. sendawa bapak gajah ler... kekekeke laugh.gif
su'
su' jarang minum minuman bergas...tapi kalau rase kembung ker terus p kedai beli pepsi setin munum sikit pon takpe lepas tuh grenti kentut dan sendawa tak putus punya...tapi kalo nak p keje ke nak p mana2 tak branilah nak minum pepsi ...takot...takot memalukan dirisendiri... blum.gif
rizleen
Sebenarnya dalam badan perempuan ni memang banyak angin dan kadangkala,ianya keluar kat tempat yang tak disangka-sangka (faraj). Pernah tak jadi pada u all.

Kat sini, saya nak kenalkan satu produk yang mana ianya amat baik untuk buangkan angin dalam badan. Maknanya, kita akan terkentut dengan produk ni. Namanya Permata Suri. Permata Suri adalah minuman herba istimewa yang menggabungkan sembilan herba tradisional yang terkenal dengan kesan pemulihannya iaitu manjakani, kurma, daun sirih, jintan hitam, halban, jarum emas, madu, kacip fatimah, akar serapat.

Fungsi
- mengeratkan hubungan kelamin
- mengurangkan masalah keputihan
- menegangkan kulit faraj
- mengurangkan lelehan lendir
- memperbaiki tisu dan mengecutkan rahim yang rosak atau kembang
- mencuci dan mengeringkan luka selepas bersalin
- mengurangkan kegatalan dan bengkak pada faraj
- memberi bau harum pada vagina
- menggalakkan pembuangan angin
- memberi kesegaran pada bahagian pinggang dan sendi-sendi serta menghilangkan rasa mengantuk
- fungsi kandungan herba membantu menyingkirkan toksin dalam badan.

Buat sesiapa yang berminat mendapatkan produk ni, bolehlah e-mail saya atau sms saya di 012-9320825

Terima kasih
hatikering
aku hangin satu badan... dry.gif
anezta
iklan nampak..
duku mania
haaaa betul kata si rose tu air halia jadi jugak untuk kuarkan angin. satu lagi sapukan minyak panas kat tempat sakit, jangan sesekali makan sesuatu yang boleh mengembongkan perut.
duku mania
petua untuk takut perut buncit.

lakukan senaman ini selalu.
sebelum gosok gigi tarik nafas panjang2 kemudian kempiskan perut dan tahan. gosok gigi sambil tahan perut
Rose
QUOTE(duku mania @ Feb 22 2004, 03:04 AM)
petua untuk takut perut buncit.

lakukan senaman ini selalu.
sebelum gosok gigi tarik nafas panjang2 kemudian kempiskan perut dan tahan. gosok gigi sambil tahan perut

gosok gigi sambil thn perut...
camne tuhh... unsure.gif
apo5027
QUOTE(Rose @ Feb 17 2004, 01:20 PM)
QUOTE(duku mania @ Feb 22 2004, 03:04 AM)
petua untuk takut perut buncit.

lakukan senaman ini selalu.
sebelum gosok gigi tarik nafas panjang2 kemudian kempiskan perut dan tahan. gosok gigi sambil tahan perut

gosok gigi sambil thn perut...
camne tuhh... unsure.gif

tahan perut sampai terkentut... kekekeke biggrin.gif
chiquitita
aku cadangkan korang yg ader angin ni rajin2 g pusat rekreasi yg ade taman refleksologi...jalan atas batu....
seminggu 3 kali...mmg best...bile bgn pagi je mesti uo'uk dulu pastu buang angin tu...huh...rasa bdn ringan je pastu...
biggrin.gif
apo5027
QUOTE(chiquitita @ Feb 19 2004, 12:45 PM)
aku cadangkan korang yg ader angin ni rajin2 g pusat rekreasi yg ade taman refleksologi...jalan atas batu....
seminggu 3 kali...mmg best...bile bgn pagi je mesti uo'uk dulu pastu buang angin tu...huh...rasa bdn ringan je pastu...
biggrin.gif

ye ker? huh.gif unsure.gif
chiquitita
betull...mmg memule buat sakit kaki..tp..kat taman tu ..dia ade peringkat dia
memule atas batu kecil...pastu yg sedang..pastu yg besar...yg ni leh jalan lelepak sket....tp mmg eloklah...
silalah cube....free je...xpayah g bli koyok jepun tuh.. biggrin.gif
foxs
ada satu masalah ni untuk laki ajer, angin pasang2 ni kalo kena kat laki bole bawa maut. angin serang tang peluru senjata lelaki kemudian dia bawa masuk peluru tu dalam badan , kalo tak dikeluarkan bole bawa maut. dia bole kena pada sesiapa pun tapi benda ni jarang berlaku.
ade kawan tu tengah main tiba2 salah satu peluru dua biji tu masuk kedalam badan. terus dia brek main dia pegang #$@%& keluarkan dia punyer peluru .

hati-hati ler kalo ade masalah sedemikian jumpaler pakar2 perubatan tradisional, doktor tak leh huh.gif
raisa
Untuk buang angin dalam badan,elok makan garlic supplement dari Nutrilite.
vermicelli
QUOTE(rizleen @ Feb 15 2004, 12:29 AM)
Sebenarnya dalam badan perempuan ni memang banyak angin dan kadangkala,ianya keluar kat tempat yang tak disangka-sangka (faraj). Pernah tak jadi pada u all.

Kat sini, saya nak kenalkan satu produk yang mana ianya amat baik untuk buangkan angin dalam badan. Maknanya, kita akan terkentut dengan produk ni. Namanya Permata Suri. Permata Suri adalah minuman herba istimewa yang menggabungkan sembilan herba tradisional yang terkenal dengan kesan pemulihannya iaitu manjakani, kurma, daun sirih, jintan hitam, halban, jarum emas, madu, kacip fatimah, akar serapat.

Fungsi
- mengeratkan hubungan kelamin
- mengurangkan masalah keputihan
- menegangkan kulit faraj
- mengurangkan lelehan lendir
- memperbaiki tisu dan mengecutkan rahim yang rosak atau kembang
- mencuci dan mengeringkan luka selepas bersalin
- mengurangkan kegatalan dan bengkak pada faraj
- memberi bau harum pada vagina
- menggalakkan pembuangan angin
- memberi kesegaran pada bahagian pinggang dan sendi-sendi serta menghilangkan rasa mengantuk
- fungsi kandungan herba membantu menyingkirkan toksin dalam badan.

Buat sesiapa yang berminat mendapatkan produk ni, bolehlah e-mail saya atau sms saya di 012-9320825

Terima kasih

ph34r.gif promote la pulakkkkkkk!!!!!
eves69
rajin2 lah urut badan dan kaki.......darah flow pun berjalan lancar......
PinkLady
satu cara yg mak aku selalu buat..
ambik sebatang lidi..kemudian ambik beberapa ulas bawang putih..cucuk pada lidi tersebut..lepas tu panggang atas api..sampai dia agak2 lembik sikit..lepas tu makan..rasa dia pun sedap... wink.gif
try ler.. biggrin.gif
aprilia
Kata orang amalkan minum air halia
JeNgLoT
Huikk....ekekee blum.gif
ahnabisa
QUOTE(iiera @ Feb 5 2004, 10:55 AM)
hai kengkawan, saya nak tanya dlm badan kita ader angin ker? ia bukan sendawa tapi bunyi macam tu la bila kita keluarkan angin atau mengurut badan?
sakitnyer rasa bila angin terkumpul dlm badan/perut. kena keluarkan tp macam nak muntah.

boleh tak sesapa ader petua utk hilangkan angin dlm badan?kalau bukan angin apa dia yer? blink.gif

PETUANYA IALAH:
1. SWITCH ON suis vacumm karpet yang ada kat rumah tu......
2. masukkan vacum ke dalam mulut anda

SELAMAT MENCUBA....... biggrin.gif
sarah sabrina
bawang putih+halia...hiris/tumbuk/titik
lepas tu rebus dan minum airnya
amalkan 1/2x seminggu
selamat mencuba smile.gif
teratak~alam
QUOTE(apo5027 @ Feb 5 2004, 09:24 PM)
buuuurrrrrrrrpppppppppppppp...... ph34r.gif
angin dalam badan nak kuarr.... blink.gif

bukan la..wrong way..
puuuuuuuuuuuuttttttttt.......... ph34r.gif
ayueayang
jom kita main bubble wrap dan imagine mcm mana angin dalam badan ni...

kalau nak berurut pon boleh utk ilangkan angin ni...

check kat SINI



masakbujang
minum teh halia...
paksujak
Urut terbaik oleh pakar terapi terlatih dan bertauliah di kawasan KL dan Lembah Kelang,OUTCALL Rm100 2- jam,Incall – Rm70 -2 jam.Hubungi Farish Awang- Pakar Terapi Anda- 0123087430
Laman web:
www.uruttradisional.com.my
www.urut.net
www.kl-massage.com
www.massage-and-spa.com
ejoy
QUOTE(paksujak @ Sep 20 2013, 01:48 PM) *
Urut terbaik oleh pakar terapi terlatih dan bertauliah di kawasan KL dan Lembah Kelang,OUTCALL Rm100 2- jam,Incall – Rm70 -2 jam.Hubungi Farish Awang- Pakar Terapi Anda- 0123087430
Laman web:
www.uruttradisional.com.my
www.urut.net
www.kl-massage.com
www.massage-and-spa.com


suka suka .....
cam best jer....
iznanaziz
QUOTE(Rose @ Feb 5 2004, 03:22 PM) *
sama kes la ni..org tgk bdn..x caye..tp, once kena sentuh skt je..kuar la angin cam sendawa tuhh..memang x larat..ada org petua..minum air halia..tp, rose x lalu..dh cuba...penah try homeopati..doc tu kata jgn minum milo dan jgn mkn coklat...ntah la..kekdg terminum gak milo...pastu..teh pun x elok kalu ada angin..so, cuba kurg or toksah minum...

alamak...semua tu aku suka...
milo, coklat, teh...nak2 teh susu....
iznanaziz
QUOTE(ahnabisa @ Aug 5 2004, 03:53 PM) *
QUOTE(iiera @ Feb 5 2004, 10:55 AM)
hai kengkawan, saya nak tanya dlm badan kita ader angin ker? ia bukan sendawa tapi bunyi macam tu la bila kita keluarkan angin atau mengurut badan?
sakitnyer rasa bila angin terkumpul dlm badan/perut. kena keluarkan tp macam nak muntah.

boleh tak sesapa ader petua utk hilangkan angin dlm badan?kalau bukan angin apa dia yer? blink.gif

PETUANYA IALAH:
1. SWITCH ON suis vacumm karpet yang ada kat rumah tu......
2. masukkan vacum ke dalam mulut anda

SELAMAT MENCUBA....... biggrin.gif

mengong kau ni.....hehehehe

kelakar....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.