Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mimpi Bertemu Rasulullah S.a.w.
Mesra.net Forum > Social & Societies > Hal Ehwal Islam
hali
aku teringat smpai sekarag mimpi ni, mimpi bertemu Nabi Muhamad s.a.w. ,
aku tk tau cmna, tapi memang 'suara hati' ,'keyakinan' kata itu adalah Nabi Muhamad saw.

cuma selepas tersedar dari mimpi tu, ada kelainan sangat, bila korang mimpi biasa, korang bangun dari tidur akan terasa tidur sebelumnya,
tapi masa aku mimpi bertemu Nabi, lepas bangun, aku tak rasa tidur sebelumnya, macam dalam keadaan sedar.

sapa pernah mimpi, harap dpt share.
protonium_11
waaa biar betik ko?? ohmy.gif
L_lo
QUOTE(hali @ Apr 3 2006, 03:06 PM)
aku teringat smpai sekarag mimpi ni, mimpi bertemu Nabi Muhamad s.a.w. ,
aku tk tau cmna, tapi memang 'suara hati' ,'keyakinan' kata itu adalah Nabi Muhamad saw.

cuma selepas tersedar dari mimpi tu, ada kelainan sangat, bila korang mimpi biasa, korang bangun dari tidur akan terasa tidur sebelumnya,
tapi masa aku mimpi bertemu Nabi, lepas bangun, aku tak rasa tidur sebelumnya, macam dalam keadaan sedar.

sapa pernah mimpi, harap dpt share.

AKU PERNAH DENGAR... KALAU SESEORANG TU MIMPI BERTEMU NABI MUHAMMAD SAW... ORANG TU AKAN MASUK SYURGA

WAALLAHUA'LAM.... ph34r.gif

AKU PERNAH MIMPI KIAMAT...
NAMPAK MATAHARI TERBIT BELAH BARAT...
NAMPAK ORANG SEDANG MERUNTUHKAN MASJID...
DAN NAMPAK NABI ISA A.S...
alin_apple
tul ker...isk takut ler plak...ader sign ker
rajamaya1
QUOTE(hali @ Apr 3 2006, 03:06 PM)
aku teringat smpai sekarag mimpi ni, mimpi bertemu Nabi Muhamad s.a.w. ,
aku tk tau cmna, tapi memang 'suara hati' ,'keyakinan' kata itu adalah Nabi Muhamad saw.

Eh? Sama la. blink.gif

Sy pun pernah mimpi macam tu. 'Baginda' hanya cakap bbrp patah..... pastu tunjuk sesuatu pada sy (Masa Depan).

unsure.gif
alkautsar^ck
syukur kerana diberikan peluang untuk bermimpi berjumpa Rasulullah. cool.gif
masMerah
alhamdulillah.



ph34r.gif sebut pasal mimpi...

semalam mimpi semayang jemaah.

dan baca surah ayatul kursi dalam solat. tak kenal org yg suruh baca.

lelaki muda yg kurus tinggi...

tapi dalam barisan sume lelaki...

wallahualam.

takder yg buruk juga...kalo bab2 semayang ni
inteloniac
jeles giler ngan korang..

sebab ade satu hadis kata, syaitan tak boleh menyerupai Nabi Muhammad S.A.W. maknenye korang betul2 jumpe Baginda S.A.W. dalam mimpi..... jelesnye aku.... arhhh.. nak gak mimpi tu..

Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Barang siapa melihatku dalam mimpi, maka dia benar-benar telah melihatku. Sesungguhnya setan tidak dapat menjelma sepertiku.
rajamaya1
Mimpi Rasullulah saw

Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra berkata, Nabi
Muhammad saw bersabda : "Sesungguhnya aku telah
mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam aku
sebelum di Israqkan...

1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah
didatangi oleh malaikatul maut dengan keadaan yang
amat mengerunkan untuk mengambil nyawanya, maka
malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN
KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan
azab kubur yang amat menyiksakan, maka ia telah
diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni
oleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah,
maka ia diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS
IKHLAS kepada Allah.

4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai
yang diperbuat daripada api neraka
jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan
rantai tersebut ke duburnya oleh malaikut Ahzab,
tetapi SOLATNYA YANG KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK
telah melepaskannya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat,
setiap kali dia mendatangi satu telaga dihalang dari
meminumnya, ketika itu datanglah pahala PUASANYA YANG
IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia merasa
puas.

6. Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulan
para nabi yang sedang duduk berkumpulan-kumpulan,
setiap kali dia datang dia akan diusir, maka
menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA
sambil memimpinnya ke kumpulanku seraya duduk
disebelahku.

7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam
keadaan gelap gelita disekelilingnya, sedangkan dia
sendiri didalam keadaan binggung, maka datanglah
pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT
lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang
terang menderang.

8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan
orang mukmin tetapi mereka tidakpun membalas
bicaranya, maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIMNYA DAN
TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru
kepada mereka agar menyambut bicaranya, lalu berbicara
mereka dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan
api ke mukannya, maka segeralah menjelma pahala
SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu menabir
muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.

BERSABDA RASULULLAH SAW " SAMPAIKANLAH PESANANKU
KEPADA UMATKU YANG LAIN WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"
masMerah
dari abu hurairah sabda rasulullah saw

'sesiapa yg melihatku dalam mimpi
maka samalah dia melihatku dlm jaganya,
kerana syaitan tidak mampu membuat gambaranku'
rajamaya1
Saya dapat mimpi tu bbrp hari selepas Maulidur Rasul bbrp tahun lepas. Sy tak pasti ia betul atau tidak sebab dlm mimpi tu 'Baginda' tidak memperkenalkan diri. Tapi sekali pandang, saya kenal dan yakin itu 'Baginda'. Tak tahu mcm mana nak jelaskan.

Ada org ckp kalau mimpi Baginda, Baginda akan memperkenalkan diri sebagai "Ana Muhd Rasullullah" atau "Ana Muhd ibn Abdullah". Padahal... dia sendiri tak pernah mengalaminya. Bila baca posting hali, baru sy sedar pengalaman kita serupa.

Wallahu alam.
L_lo
jelesnye aku
rajamaya1
Takde apa nak jeles... dulu sy prnh beria2 berdoa agar dapat mimpi, tapi tak dapat. Tiba2 dapat plk. Mgkn doa kita suma akan dimakbulkan... cuma kita tak tahu bila. Jadi berdoalah... Insya Allah, akan dapat jgk. smile.gif
missKay
QUOTE(hali @ Apr 3 2006, 03:06 PM)
aku teringat smpai sekarag mimpi ni, mimpi bertemu Nabi Muhamad s.a.w. ,
aku tk tau cmna, tapi memang 'suara hati' ,'keyakinan' kata itu adalah Nabi Muhamad saw.

cuma selepas tersedar dari mimpi tu, ada kelainan sangat, bila korang mimpi biasa, korang bangun dari tidur akan terasa tidur sebelumnya,
tapi masa aku mimpi bertemu Nabi, lepas bangun, aku tak rasa tidur sebelumnya, macam dalam keadaan sedar.

sapa pernah mimpi, harap dpt share.

MasyaAllah...

semoga Allah muliakan saudara dan saudara2 yg lain...percaya atau tidak..saudara sebenarnya telah diberi kemuliaan oleh Allah swt..sebagaimana kita tau..syaitan durjana tuh x dapat menyerupai langsung wajah kekasih kita Nabi Muhammad SAW....

banyak ulamak2 kita (selepas wafat baginda dan tidak pernah menemui baginda) kerap bermimpi bertemu Rasulullah SAW..disebabkan 'amalan' mereka...SUBHANALLAH...semoga saudara tetap di jalanNya.. Semoga saudara tetap di jalan Sunnah Nabi Allah SAW....

jaga iman dan amal saudara..dan sesiapa sahaja yg mengalami peristiwa sebegini..semoga Allah menambahkan lagi nikmat2 Islam kepada sesiapa sahaja hamba2Nya yang cinta kepada Allah dan RasulNya...aminn...
abang din
bersyukur lah kalo betul mimpi jumpa rasulullah
mimpi jumpa rasulullah bukan main2
bukan mainan iblis
cuma orang2 yg terpilih saja dianugerahkan mimpi jumpa rasul

prof dr. haron din pernah mimpi jumpa rasulullah
cuma dia ditugas jaga kasut rasulullah saja
dia tak nampak wajah rasulullah

ada ulama kata, sesiapa mimpi jumpa rasulullah
dia adalah calon penghuni syurga!
kasih laila
QUOTE(hali @ Apr 3 2006, 03:06 PM)
aku teringat smpai sekarag mimpi ni, mimpi bertemu Nabi Muhamad s.a.w. ,
aku tk tau cmna, tapi memang 'suara hati' ,'keyakinan' kata itu adalah Nabi Muhamad saw.

cuma selepas tersedar dari mimpi tu, ada kelainan sangat, bila korang mimpi biasa, korang bangun dari tidur akan terasa tidur sebelumnya,
tapi masa aku mimpi bertemu Nabi, lepas bangun, aku tak rasa tidur sebelumnya, macam dalam keadaan sedar.

sapa pernah mimpi, harap dpt share.

Alhamdulillah lah kalau dpt bertemu ngan Rasulullah...kamu adalah insan yg istimewa
malayemmette
QUOTE(hali @ Apr 3 2006, 03:06 PM) *
aku teringat smpai sekarag mimpi ni, mimpi bertemu Nabi Muhamad s.a.w. ,
aku tk tau cmna, tapi memang 'suara hati' ,'keyakinan' kata itu adalah Nabi Muhamad saw.

cuma selepas tersedar dari mimpi tu, ada kelainan sangat, bila korang mimpi biasa, korang bangun dari tidur akan terasa tidur sebelumnya,
tapi masa aku mimpi bertemu Nabi, lepas bangun, aku tak rasa tidur sebelumnya, macam dalam keadaan sedar.

sapa pernah mimpi, harap dpt share.


Assalamualaikum..adakah entri ini sudah begitu lme?Hrp x t'lmbt kalau sy pon ingin b'kongsi mengenai kisah b'mimpi bertemu rasulullah saw..Sy rasa betul ape yg dinyatakan ini keran sy juga pernah mengalaminya dan mimpi itu seakan-akan sedar dan bukannya mimpi..sy agk konfius untuk mnceritakan kpd rakan2 mengenainya dan untuk mengatakan ini mimpi ataupun imiginasi sy..tp saya rasa amt yakin yg mimpi ini mmg pasti..tetapi dlm mimpi sy rasulullah saw lgsg tdk bersuara,hanya duduk di satu penjuru dan tersenyum..penuh bercahaya,dan lgsg tidak berani utk sy menggambarkan sekali lg wajah rasulullah itu sekali lg..cukuplah mengetahui itu adalah rasulullah saw..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.