Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Muka Tembam
Mesra.net Forum > Arts & Cultures > Fesyen dan Kecantikan
Pages: 1, 2
mmeza
Muka semakin tembam..

Terutama kat kawasan pipi?

Macam mana nak menguruskan wajah yg berisi ni?



escadagurl21
QUOTE(mmeza @ Jul 24 2007, 12:18 PM) *
Muka semakin tembam..

Terutama kat kawasan pipi?

Macam mana nak menguruskan wajah yg berisi ni?

escada pun nak tau gak..sbb pipi escada tmbam...
nama_cheq_GG
QUOTE(mmeza @ Jul 24 2007, 12:18 PM) *
Muka semakin tembam..

Terutama kat kawasan pipi?

Macam mana nak menguruskan wajah yg berisi ni?



uusshhh.... cheq pon mempunyai masalah yg sama....
lieza82
sy ponk!!! tembam lah! xsuka!!! org suka cubit pipi!!!
escadagurl21
QUOTE(lieza82 @ Jul 24 2007, 12:26 PM) *
sy ponk!!! tembam lah! xsuka!!! org suka cubit pipi!!!

cubit2 lama2 jadi tembam mcm sin chan....
mmeza
Hehehehe..kelakar la awak ni


xdak sapa2 ke nak bg idea or petua kat kita ni? unsure.gif
mamacun
akak pun.....
muka dah lah bulat..pipi tembam lak tu
muka nak lebo + beso je biggrin.gif
Boroi
KURANGKAN PENGAMBILAN GULA TERUTAMA PADA WAKTU MLM...
JeD[i]-BoNGsU
aku pun... down.gif
1kamar
salunye pipi nampak tembam sbb badan dh jadi tembam... biggrin.gif
Boroi
QUOTE(1kamar @ Jul 24 2007, 05:18 PM) *
salunye pipi nampak tembam sbb badan dh jadi tembam... biggrin.gif



NOT REALLY SBB ADA YG KURUS TAPI PIPI MCM BELON....BETUL...KURANGKAN PENGAMBILAN GULA DAN MAKAN BERAS TANPA KANJI...BERKESAN...
onecity
mcm mn plak bdn besar muka kecik??? pardon.gif
Boroi
QUOTE(onecity @ Jul 24 2007, 06:18 PM) *
mcm mn plak bdn besar muka kecik??? pardon.gif



BUKAN KECIL MUKANYA...KALAU BADAN BESAR MUKA KECIL CACAT NAMANYA...MAKSUD AKU....MUKANYA TAK TEMBAM DI PIPI...KAWAN AKU DULU DIET...BADAN DIA BESAR...SO DIA KURANGKAN PENGAMBILAN GULA...YG MULA AKU NAMPAK MUKA NYA KURANG TEMBAM DIIKUTI OLEH LEMAK2 DI BAHAGIAN LAIN...
has_fiza
bagusla muka tembam
kalau cengkung tak lawa la
org dok ingat sakit jek
mcm aku down.gif
dodiana
QUOTE(has_fiza @ Jul 24 2007, 06:40 PM) *
bagusla muka tembam
kalau cengkung tak lawa la
org dok ingat sakit jek
mcm aku down.gif

mmmm...mmmm....
muka berisi sikit akan buat kita kelihatan awek muda
kalau cekung cam dods ni, nampak tua la..
tak suka! unsure.gif
Khayty
juga kurangkan pengambilan garam....

garam salah satu penyebab gemok air...

muka nampak gemok or sembab...

kandungan garam dan perasa amat tinggi kat kedai makan
Hazlin
JUGA JANGAN MAKAN LANGSUNG SELAMA SEBULAN GERENTI TAK TEMBAM wacko.gif
Khayty
jika ia alami masalah m e t a b o l i s m e drop....sangat2 drop...walau tak makan,ia still tembam...hatta sebulan tak makan...

malah,pakar diet akan nasihatkan ia makan sedikit tapi kerap..sekurangnya 6x sehari...supaya boleh kurus..pelik tapi benar...haha

nak settel masalah,kena tahu punca dulu
dodiana
QUOTE(khaytykhir @ Jul 24 2007, 07:46 PM) *
jika ia alami masalah m e t a b o l i s m e drop....sangat2 drop...walau tak makan,ia still tembam...hatta sebulan tak makan...

malah,pakar diet akan nasihatkan ia makan sedikit tapi kerap..sekurangnya 6x sehari...supaya boleh kurus..pelik tapi benar...haha

nak settel masalah,kena tahu punca dulu

sebab different individu different cause, kan...
sesetengah orang tu exercise macam mana sekali pun, tak turun berat badan yang diinginkan..
it's all about m e t a lbolisme ke?
Khayty
itu hanya salah satu penyebab sahaja...

sebab penyakit hormon boleh jadi juga
escadagurl21
QUOTE(Hazlin @ Jul 24 2007, 07:32 PM) *
JUGA JANGAN MAKAN LANGSUNG SELAMA SEBULAN GERENTI TAK TEMBAM wacko.gif

klu aku masuk hopital aku repot kat polis kata ko bg petua ni eh?
Boroi
QUOTE(escadagurl21 @ Jul 25 2007, 09:52 AM) *
QUOTE(Hazlin @ Jul 24 2007, 07:32 PM) *
JUGA JANGAN MAKAN LANGSUNG SELAMA SEBULAN GERENTI TAK TEMBAM wacko.gif

klu aku masuk hopital aku repot kat polis kata ko bg petua ni eh?



NGADU JE KAT ABG...
escadagurl21
QUOTE(Boroi @ Jul 25 2007, 09:58 AM) *
QUOTE(escadagurl21 @ Jul 25 2007, 09:52 AM) *
QUOTE(Hazlin @ Jul 24 2007, 07:32 PM) *
JUGA JANGAN MAKAN LANGSUNG SELAMA SEBULAN GERENTI TAK TEMBAM wacko.gif

klu aku masuk hopital aku repot kat polis kata ko bg petua ni eh?



NGADU JE KAT ABG...


hehehhe...abggggg boroi sayanggggggggg
Boroi
QUOTE(escadagurl21 @ Jul 25 2007, 10:03 AM) *
QUOTE(Boroi @ Jul 25 2007, 09:58 AM) *
QUOTE(escadagurl21 @ Jul 25 2007, 09:52 AM) *
QUOTE(Hazlin @ Jul 24 2007, 07:32 PM) *
JUGA JANGAN MAKAN LANGSUNG SELAMA SEBULAN GERENTI TAK TEMBAM wacko.gif

klu aku masuk hopital aku repot kat polis kata ko bg petua ni eh?



NGADU JE KAT ABG...


hehehhe...abggggg boroi sayanggggggggg

wacko.gif
kaktoti
I kalau naik berat badan sikit mesti nampak kat muka dulu. Sbb muka mmg round-shape.
Masalah ni. Mcmana nak control lemak kat muka ye??? rock.gif
mmeza
QUOTE(khaytykhir @ Jul 24 2007, 07:27 PM) *
juga kurangkan pengambilan garam....

garam salah satu penyebab gemok air...

muka nampak gemok or sembab...

kandungan garam dan perasa amat tinggi kat kedai makan


ye ker kak?

patut la... sejak 2 bln ni saya jarang masak...asyik mkn kat kedai je

dan sejak 2 bln ni juga la pipi saya naik tembam.
mmeza
QUOTE(1kamar @ Jul 24 2007, 05:18 PM) *
salunye pipi nampak tembam sbb badan dh jadi tembam... biggrin.gif


mana ada la....cuma peha je naik lemak ngan muka ni.... badan kurus cam tu gak
mmeza
QUOTE(dodiana @ Jul 24 2007, 06:49 PM) *
QUOTE(has_fiza @ Jul 24 2007, 06:40 PM) *
bagusla muka tembam
kalau cengkung tak lawa la
org dok ingat sakit jek
mcm aku down.gif

mmmm...mmmm....
muka berisi sikit akan buat kita kelihatan awek muda
kalau cekung cam dods ni, nampak tua la..
tak suka! unsure.gif


masalahnya muka saya ni kalau tembam nampak lagi buruk la....

wawawawa ph34r.gif

dah xcantik mcm kebiasaanya...huhuhuuuu

mmeza
QUOTE(khaytykhir @ Jul 24 2007, 07:46 PM) *
jika ia alami masalah m e t a b o l i s m e drop....sangat2 drop...walau tak makan,ia still tembam...hatta sebulan tak makan...

malah,pakar diet akan nasihatkan ia makan sedikit tapi kerap..sekurangnya 6x sehari...supaya boleh kurus..pelik tapi benar...haha

nak settel masalah,kena tahu punca dulu


akak mcm mana nak tau puncanya?
syima
punca

- makan banyak dalam satu masa
- tak makan kerap
-tak senam
-diet keterlaluan
- makan terover
mmeza
QUOTE(syima @ Jul 25 2007, 11:54 AM) *
punca

- makan banyak dalam satu masa
- tak makan kerap
-tak senam
-diet keterlaluan
- makan terover



aiyooooo.......
mcm betul je apa syima ckp ni
terror2

so solutionnya mcm mana cik syima?
syima
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 12:06 PM) *
QUOTE(syima @ Jul 25 2007, 11:54 AM) *
punca

- makan banyak dalam satu masa
- tak makan kerap
-tak senam
-diet keterlaluan
- makan terover



aiyooooo.......
mcm betul je apa syima ckp ni
terror2

so solutionnya mcm mana cik syima?


makan sikit2 dalam satu masa
makan kerap
senam sikit2 pun jadi la
diet dengan seimbang
makan beringat.. dah kenyang..berhenti.. biggrin.gif
mmeza
makan sikit2 dalam satu masa
makan kerap
senam sikit2 pun jadi la
diet dengan seimbang
makan beringat.. dah kenyang..berhenti.. biggrin.gif
[/quote]

makan sikit2 dalam satu masa
- mcm mana nak mkn sikit2
-> time lunch mkn nasi
-> breakfast mkn quaker oat (konon2 nak kurangkan kolestrol..xjln pon)
-> mlm nasi putih separuh ngan sup daging jer

diet cam ni ok ker syima?
syima
cam ni..

breakfast
quaker oat kan
makan dengan susu rendah lemak
pisang

snack
buah-an.. macam apple ker

lunch
nasi , sayur, ayam kari (ayam tu tanpa kulit..kuah tu kalu berlemak sangat, makan nasi sikit sudah.. dalam 3-5tbsp)

snack
buah-an atau susu rendah lemak (berperisa pun takper)

dinner
nasi
tomyam ayam/sotong/udang
sayur goreng

try minta kat chef suruh guna minyak sikit.. kalu makan kedai2 thai

daging tu, kalu masak sendiri boleh la makan selalu..kena trim lemak sekeliling tu..
kalu nak mudah, beli daging dah potong.. macam daging batang pinang ker.. biggrin.gif
syima
kurang sayur tu...amalkan setiap kali makan, makan sayur.
buah pun kena makan 2-3 servings.. biggrin.gif
mmeza
QUOTE(syima @ Jul 25 2007, 12:43 PM) *
kurang sayur tu...amalkan setiap kali makan, makan sayur.
buah pun kena makan 2-3 servings.. biggrin.gif


sayur memang kurang mkn...

kalau mkn buah je bole?
pasni nak beli buah masukan dlm peti sejuk kat ofis..

thanks syima....
syima
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 02:14 PM) *
QUOTE(syima @ Jul 25 2007, 12:43 PM) *
kurang sayur tu...amalkan setiap kali makan, makan sayur.
buah pun kena makan 2-3 servings.. biggrin.gif


sayur memang kurang mkn...

kalau mkn buah je bole?
pasni nak beli buah masukan dlm peti sejuk kat ofis..

thanks syima....


boleh jer
biggrin.gif
pucca_seventh
pucca pun mempunyai mslh same...jumpe je org nak cubit..geram la ape la... ngalahkan jumpa baby pulek..huhu

pipi cam suntik botox..tapi oriiiii punye la tak main tipu2...

tapi..kdg2 org kata comey pe... so..tak kesah ar... muehehee
pardon.gif
mmeza
Syima bebalik kepada topik...

camner nak menguruskan wajah yg tembam

sblm ni wajah saya tak setembam ni.

ada apa2 krim yg sesuai tak?
has_fiza
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 02:41 PM) *
Syima bebalik kepada topik...

camner nak menguruskan wajah yg tembam

sblm ni wajah saya tak setembam ni.

ada apa2 krim yg sesuai tak?


ye ke tembam...?
cuba tepek kat sini aku nk tgk

aku kalau amik gambar ramai2 ngan kawan
jeles je tgk muka yg berisi
tak selera tgk muka cengkung aku sendiri
so jadiknya aku tak suka amik gambar
syima
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 02:41 PM) *
Syima bebalik kepada topik...

camner nak menguruskan wajah yg tembam

sblm ni wajah saya tak setembam ni.

ada apa2 krim yg sesuai tak?


kurangkan makan jer
sikit pun jadi ler
krim..?
huu.. tak tahu la.. tak pernah guna..
u try buat facial ..boh mask.. .. rasa muka macam sendat jer
ada double chin ker?
mmeza
QUOTE(has_fiza @ Jul 25 2007, 02:44 PM) *
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 02:41 PM) *
Syima bebalik kepada topik...

camner nak menguruskan wajah yg tembam

sblm ni wajah saya tak setembam ni.

ada apa2 krim yg sesuai tak?


ye ke tembam...?
cuba tepek kat sini aku nk tgk

aku kalau amik gambar ramai2 ngan kawan
jeles je tgk muka yg berisi
tak selera tgk muka cengkung aku sendiri
so jadiknya aku tak suka amik gambar


ko klik kat nama aku tu.... xnampak gambar aku...tu yg terbaru tu
sikit punya tembam... kalau tak ambik gambar
aku pun xperasan yg muka semakin kembang.
mmeza
QUOTE(syima @ Jul 25 2007, 02:54 PM) *
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 02:41 PM) *
Syima bebalik kepada topik...

camner nak menguruskan wajah yg tembam

sblm ni wajah saya tak setembam ni.

ada apa2 krim yg sesuai tak?


kurangkan makan jer
sikit pun jadi ler
krim..?
huu.. tak tahu la.. tak pernah guna..
u try buat facial ..boh mask.. .. rasa muka macam sendat jer
ada double chin ker?


tang muka ni mula2 dpt double chin.
pastu ambik gambar baru ni belah tepi...
nampak sgt dah mengembang muka ni
buruknya gambar tu...
has_fiza
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 02:56 PM) *
ko klik kat nama aku tu.... xnampak gambar aku...tu yg terbaru tu
sikit punya tembam... kalau tak ambik gambar
aku pun xperasan yg muka semakin kembang.


kau yg free hair tu ke?
honestly tak huduh pun...mmg tembam sikit
kalau ko rasa nak turunkan sikit ok la
but dun too much
kalau cengkung lagi tak lawa

btw...kalau rasa nak bereksesais, jom ah joinG futsal @ tennis @ badmin
huhuhuhu...sumer ada muka aku
mmeza
QUOTE(has_fiza @ Jul 25 2007, 03:07 PM) *
QUOTE(mmeza @ Jul 25 2007, 02:56 PM) *
ko klik kat nama aku tu.... xnampak gambar aku...tu yg terbaru tu
sikit punya tembam... kalau tak ambik gambar
aku pun xperasan yg muka semakin kembang.


kau yg free hair tu ke?
honestly tak huduh pun...mmg tembam sikit
kalau ko rasa nak turunkan sikit ok la
but dun too much
kalau cengkung lagi tak lawa

btw...kalau rasa nak bereksesais, jom ah joinG futsal @ tennis @ badmin
huhuhuhu...sumer ada muka aku


excersice?...
hihiiiii... rajinnya..
nanti aku pm ko la yer
mmeza
semalam aku nampak iklan lam tv.

Bio essance produk for "bread face"

adakah ini sesuai untuk menguruskan muka tembam?
Boroi
QUOTE(mmeza @ Jul 27 2007, 10:26 AM) *
semalam aku nampak iklan lam tv.

Bio essance produk for "bread face"

adakah ini sesuai untuk menguruskan muka tembam?



CUBA SENDIRI BARU TAU...SBB PRODUCT2 MCM NI KADANG2 BERKESAN UTK ORG NI TAPI TAK BERKESAN UTK ORG 2...SO TRY IT FIRST..
elang@TeJa
same as me.. muke i tembam gak... tp utk kuruskan, cover with make up technique...

ni gambar time xde make up.. muke nampak bulat ajek...
Boroi
QUOTE(elang@TeJa @ Jul 27 2007, 12:05 PM) *
same as me.. muke i tembam gak... tp utk kuruskan, cover with make up technique...

ni gambar time xde make up.. muke nampak bulat ajek...



BILA DAH MACAMANA PULAK?
elang@TeJa
ni gamba kecik..x nmpak sgt shading sbb dr tepi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.