Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bwhite,soy Collagen, Collagen Total Image
Mesra.net Forum > Business & Economies > Iklan Perniagaan (Tangible) > Farmasi Mesra
thalia81
Hi, nak tanya yang mana ok, BWhite ke (harga mahal), Soy Collagen ke atau makan terus pil total image collagen. Sape2 yang ada amalkan makan benda ni sharelah sikit kebersanannya, harganya, ada side effect ke, apa2 ajelah yang berkaitan.

Saya ni rasa mcm nak amik salah satu produk ni. Tapi nak tau yg mana lagi elok.
angah_nqb
thalia,
angah mkn bwhite skang..
dah masuk 3 minggu...
soy collagen mmg murah pada bwhite.. tp kesan dia lambat...
bwhite insyaAllah selamat
dpt kelulusan from KMM
angah skang jual bwhite.. kalu thalia nak beli, leh order ngan angah yekk
kalu nk beli soy collagen pun ada... angah jual gak...
nak tau testimonial bwhite agik.. thalia klik kat signature angah kat bwh ni yek
thalia81
QUOTE(angah_nqb @ Jan 18 2008, 12:51 PM) *
thalia,
angah mkn bwhite skang..
dah masuk 3 minggu...
soy collagen mmg murah pada bwhite.. tp kesan dia lambat...
bwhite insyaAllah selamat
dpt kelulusan from KMM
angah skang jual bwhite.. kalu thalia nak beli, leh order ngan angah yekk
kalu nk beli soy collagen pun ada... angah jual gak...
nak tau testimonial bwhite agik.. thalia klik kat signature angah kat bwh ni yek


Angah, thalia ada baca kat forum yg lain ttg bwhite ni. Diorang kate klu mkn bwhite ada yang muka naik jerawat betul ke? Ni yang takut ni pasalnya muka thalia memang x de problem jerawat licin jer. Karang nak cantik punya pasal nanti jadi lain pulak. Fungsi bwhite n soy collagen same ke?
angah_nqb
QUOTE(thalia81 @ Jan 18 2008, 01:40 PM) *
Angah, thalia ada baca kat forum yg lain ttg bwhite ni. Diorang kate klu mkn bwhite ada yang muka naik jerawat betul ke? Ni yang takut ni pasalnya muka thalia memang x de problem jerawat licin jer. Karang nak cantik punya pasal nanti jadi lain pulak. Fungsi bwhite n soy collagen same ke?


tahlia.. ada yg naik ada yg tak.. angah pun takde masalah jerawat..
mkn ni pun takde jerawat naik..
yg naik jerawat tuh bukan jerawat besar2..cuma jerawat kecil2..
puncautama.. sbb jarang minum air masak.. sbb fungsi bwhite nih untuk membuang toksin lam badan.. bila kita consume bwhite tp tak minum air.. toksin yg berlebihan tuh akan kuar melalui jerawat tuh lah.. fungsi bwhite n soy collagen same.. cuma soy collagen tak cepat effect dia cm bwhite... kalu tak suke minum air masak.. leh mkn soy collagen.. soy collagen ibu2 pregnt pun leh mkn...
cinta_hatiku
QUOTE(angah_nqb @ Jan 18 2008, 01:47 PM) *
QUOTE(thalia81 @ Jan 18 2008, 01:40 PM) *
Angah, thalia ada baca kat forum yg lain ttg bwhite ni. Diorang kate klu mkn bwhite ada yang muka naik jerawat betul ke? Ni yang takut ni pasalnya muka thalia memang x de problem jerawat licin jer. Karang nak cantik punya pasal nanti jadi lain pulak. Fungsi bwhite n soy collagen same ke?


tahlia.. ada yg naik ada yg tak.. angah pun takde masalah jerawat..
mkn ni pun takde jerawat naik..
yg naik jerawat tuh bukan jerawat besar2..cuma jerawat kecil2..
puncautama.. sbb jarang minum air masak.. sbb fungsi bwhite nih untuk membuang toksin lam badan.. bila kita consume bwhite tp tak minum air.. toksin yg berlebihan tuh akan kuar melalui jerawat tuh lah.. fungsi bwhite n soy collagen same.. cuma soy collagen tak cepat effect dia cm bwhite... kalu tak suke minum air masak.. leh mkn soy collagen.. soy collagen ibu2 pregnt pun leh mkn...


Angah, tuk hilangkan kulit mengelupas kt muka ada ke? ala mengelupas skit2..sbb aritu yg cinta pkai krim doctor tu kan..tuk hilangkan pimples ni..pimples dh ilang...then ada mengelupas kat tmpt pimples besar aritu..satu je la..hehe..hmm lps nih..nk amik product angah tau!!
angah_nqb
QUOTE(cinta_hatiku @ Jan 18 2008, 03:12 PM) *
Angah, tuk hilangkan kulit mengelupas kt muka ada ke? ala mengelupas skit2..sbb aritu yg cinta pkai krim doctor tu kan..tuk hilangkan pimples ni..pimples dh ilang...then ada mengelupas kat tmpt pimples besar aritu..satu je la..hehe..hmm lps nih..nk amik product angah tau!!


kulit muka angah sblm mkn bwhite, nak2 kat bhgian hidung mmg menggelupas...
sbb kering.. tp alhamdulillah skang dah ok...
nazha_n9
sy dh mkn bwhite masuk 2kotak ..alhamdulillah nmpak ok sket..kesan2 parut dh mula nk menghilang..kulit kt siku pun rasa lembut aje..hehe...tk rugi sapa nk mencuba..ttp sesapa yg alergi pd mknan laut tk leh mkn bwhite so better amik soy collagen sbb bwhite ada marine collagen
angah_nqb
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 19 2008, 12:28 AM) *
sy dh mkn bwhite masuk 2kotak ..alhamdulillah nmpak ok sket..kesan2 parut dh mula nk menghilang..kulit kt siku pun rasa lembut aje..hehe...tk rugi sapa nk mencuba..ttp sesapa yg alergi pd mknan laut tk leh mkn bwhite so better amik soy collagen sbb bwhite ada marine collagen


betul tu nazha.... kulit siku angah pun cantik da... dulu buruk... nak pakai short sleeve t shirt pun malu...
tp soy collagen bertindak slow skit pada bwhite
mizz_enaz
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 19 2008, 12:28 AM) *
sy dh mkn bwhite masuk 2kotak ..alhamdulillah nmpak ok sket..kesan2 parut dh mula nk menghilang..kulit kt siku pun rasa lembut aje..hehe...tk rugi sapa nk mencuba..ttp sesapa yg alergi pd mknan laut tk leh mkn bwhite so better amik soy collagen sbb bwhite ada marine collagen


hai nazha..awak makan baper paket BWhite sehari..enaz baru nak start makan BWhite ni..
kak zee
B'White & Soy Collagen mmg produk tengah hot sekarang ni sebab produk ni mmg berkesan untuk mencantikkan kulit...

B' WHITE



(14 SACHET)

- sekali sehari

- Untuk kulit lebih cerah, sekata dan tegang.

- makan sehari sepeket, pagi before breakfast terus je bubuh dlm mulut,
minum dgn air kosong or jus....rasa oren....jom cuba



KHASIAT

- proses penuaan kulit
- masalah jerawat dan parut jerawat
- kedutan pada kulit
- vena verikos (urat timbul)
- rekahan kulit (stretch marks)
- sakit pinggang
- rhumatoid atritis (penyakit sendi/tulang)
- bengkak sendi
- menambahkan keanjalan dan ketegangan kulit
- melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit
- menguatkan otot
- menguatkan tulang
- melawan `multiple sclerosis� dengan membina semula lapisan protin pada saraf
- membantu proses terapi hormon kepada wanita yang mengalami menopause.
kak zee
B'White didapati juga efektif untuk:-

+ menambahkan keanjalan dan ketegangan kulit
+ melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit
+ menguatkan otot
+ menguatkan tulang
+ melawan "multiple sclerosis" dengan membina semula lapisan protin pada saraf
+ membantu proses terapi hormon kepada wanita yg mengalami menopause

Kena ingat bila usia menjangkau 25 tahun, proses penghasilan kolagen dengan semulajadi berkurangan.Fenomena ini menyebabkan proses penuaan seperti : kulit kendur - berkedut dan kering. Perubahan pada struktur dan sistem tulang dapat di lihat dengan datangnya penyakit osteoporosis -tulang rapuh,sakit sendi dan lain-lain.

B’White

KANDUNGAN RAMUAN:

Dektrosa, serbuk oren, psyllium husk, kolagen marin, ekstrak gamat, kolostrum, ekstrak aloe vera, asid sitrik, ekstrak biji anggur dan astaxanthin


INDIKASI:

Makanan kesihatan serta pembina tenaga serta kesegaran untuk wanita & lelaki.

MAKLUMAT HIDANGAN:

Tuang 1 sachet ke dalam mulut dan minum 1 gelas penuh air kosong atau jus buah-buahan.

PERINGATAN:
Simpan di tempat yang dingin dan kering dibawah 30˚C. Dijauhkan dari kanak-kanak.

Kebanyakan produk penjagaan kulit anti-penuaan membuat pengakuan yang sama iaitu “Mengurangkan kelihatannya garisan halus serta kedut pada muka”. Daripada mengurangkan kedut dari kelihatan, mengapa tidak menghilangkannya terus dengan menggunakan kuasa kolagen yang aktif dari segi biologi melalui B’White.
Anda akan mendapati perbezaan yang terdapat pada kulit dengan menjadikan ia lebih lembut, gebu dan licin. Selain dari itu, anda akan mendapat kebaikan jangka panjang yang sama seperti mereka yang mengalami pembedahan `facelift’ tanpa merasa sakit serta melalui proses pemulihan dan juga pembelanjaan wang yang banyak.
B’White ialah produk penjagaan kulit anti-penuaan yang selamat. Ia dihasilkan melalui kajian terkini. Dengan tidak langsung, B’White merupakan alternatif terbaik kepada pembedahan `facelift’.
Dengan kandungan kolagen yang aktif dari segi biologi yang dicipta khas, ia merupakan unsur yang sama dengan kolagen semulajadi manusia. Sekarang anda berpeluang untuk menggantikan kolagen yang telah hilang pada wajah anda dengan menggunakan sejenis fomula yang dihasilkan dari kolagen ikan. Fomula ini yang benar-benar mampu untuk membina kembali kulit dari setiap sudut. Ini semua dapat dilakukan tanpa suntikan mahupun pembedahan.
Bolehkah perubahan pada kulit anda berlaku dengan sekelip mata? Tentunya tidak. Namun dengan berlakunya proses penggantian kolagen pada kulit anda, sudah tentu perubahan positif dapat dirasakan pada diri. Perubahan berterusan ini akhirnya akan melahirkan satu tranformasi yang mengkagumkan.

Hasil kajian terkini telah menghasilkan sistem penjagaan kulit anti-penuaan yang mampu berjaya:
- Tanpa temujanji yang memalukan dengan doktor.
- Tanpa suntikan yang menyakitkan.
- Tanpa bekas serta parut akibat suntikan.
- Tanpa megambil masa untuk proses pemulihan.
- Tanpa kesan sampingan, reaksi negatif serta alahan.
- Tanpa membelanjakan jumlah wang yang besar untuk rawatan serta temujanji.

Soalan
“Mengapakah B’White merupakan produk penjagaan kulit anti penuaan yang lebih baik dari jenama-jenama lain?

Mudah sahaja…Keunikan formula B’White ialah ianya menggantikan kolagen yang telah hilang dari kulit. Kolagen merupakan protin yang penting terdapat pada seluruh badan kita. Ia merupakan unsur asas dalam pembentukan kulit, sendi dan juga organ-organ tertentu. Setelah umur menjangkau 25 tahun, tubuh seseorang akan kehilangan daya untuk menghasilkan kolagen. Untuk melawan proses penuaan ini, seseorang perlu menggantikan kolagen yang telah pun hilang.

Apakan bezanya antara kolagen yang tedapat pada lembu dan ikan?

Kolagen yang terdapat pada lembu akan menyebabkan manusia mengalami beberapa jenis alahan. Kolagen ikan pula tidak menghasilkan tindakbalas yang negatif pada manusia. Ikan yang digunakan dalam produk kami merupakan dari mutu yang tertinggi – ikan yang ditangkap dari takungan air semulajadi yang tidak dicemari.

Sejak tahun 1999, bidang pembedahan plastik juga telah mula menjauhi dari menggunakan kolagen lembu. Risikonya bertambah dengan hadirnya Penyakit Lembu Gila. Penyakit ini sudah cukup untuk membuat ramai menggelak penggunaan kolagen lembu.

Yang penting sekali, B’White dihasilkan dari kulit ikan yang melalui proses penapisan tinggi ‘hyperfiltration’ melalui jaringan halus sutera. Hasilnya merupahan sesuatu yang menakjubkan.

Terciptanya kolagen ikan yang aktif dari aspek biologi bermakna yang kolagen jenis ini dapat mempertahankan bentuk struktur asalnya iaitu rangkaian `Triple Helix’, struktur bentuk yang sama terdapat pada kolagen manusia. Ini merupakan penemuan terpenting abad ini dalam bidang kosmetik dan kesihatan kulit.


Untuk lebih memahami pentingnya nilai penemuan ciptaan kami, sedikit kefahaman harus dicapai terlebih dahulu. Harus diingatkan, produk kami boleh dianggap sebagai lebaran baru yang telah mengubah bidang kosmetik serta kajian kulit hari ini.

Kolagen dan elastin merupakan jenis-jenis protin yang menyokong struktur sel pada badan manusia. Keduanya menghasilkan jaringan kompleks yang mampu menguatkan bentuk setiap sel. Pada masa yang sama, keduanya menambahkan daya tahan serta keanjalan dan keteguhan sel.

Setelah umur meningkat ke pertengahan 20an, penghasilan semulajadi kolagen berkurangan dan akibatnya, kulit akan kehilangan sifat-sifat yang terdahulu. Sepertimana otot menjadi bertambah lemah, tulang kehilangan kalsium, proses penuaan akan mengambil tempat dengan kurangnya kolagen. Harus diingat, penghasilan kolagen dengan semulajadinya menurun bila umur seseorang meningkat..

Setelah menjangkau 30 tahun, kebanyakkan dari kita akan mengalami kulit menjadi kering dan lesu.Keadaan ini disebabkan serat kolagen dan elastin yang selama ini bertindak untuk memperkuatkan tisu menjadi kurang dan akhirnya lemah. Toksin serta sesetengah enzim pula memburukkan lagi keadaan kerana mereka mampu menghapuskan vitamin serta unsur-unsur penting yang diperlukan untuk penghasilan kolagen.

B’White mampu menyerapi lapisan kulit, menghasilkan kerangka yang kuat untuk penghasilan kolagen baru. Kajian terhadap kulit manusia mendapati kerangka yang terhasil dari produk kami terbukti mampu mengeluarkan kolagen, menguatkan struktur kulit dan juga menambahkan kelembapannya.


Kolagen boleh ditakrifkan sebagai kumpulan serat protin yang terdapat pada kesemua vertebrata (hidupan bertulang belakang). Kolagen bertanggungjawab menentukan bentuk sel dan juga `mengikat’ rangkaian sel. Secara tidak langsung, kolagen bertindak sebagai rangka kepada sel-sel. TANPANYA MUNGKIN TIADA KEHIDUPAN. Ia merupakan diantara 50% ke mega_shok.gif% dari jumlah protin pada tubuh manusia. Untuk memastikan yang keutuhan kerangka sel terjamin, setiap organisma (hidupan) harus menghasil dan mengganti jumlah kolagen dibadan. Sehingga umur 25 tahun, tubuh seseorang mampu menghasilkan kolagen untuk tulang sentiasa kuat dan kulit sentiasa tegang dan gebu. Malangnya bila usia menjangkau 25 tahun, proses penghasilan kolagen dengan semulajadi berkurangan. Fenomena ini menyebabkan bermulanya proses penuaan (aging) seperti; kulit menjadi kendur – berkedut dan kering. Perubahan pada struktur dan sistem tulang dapat dilihat dengan datangnya penyakit osteoporosis – tulang rapuh, sakit sendi dan lain-lain.

KHASIAT KANDUNGAN:

SERAT PSYLLIUM

Serat Psyllium dihasilkan dari biji pokok Plantago Ovata yang telah dihancurkan. Pokok tersebut merupakan sejenis herba yang berasal dari kawasan Asia, Mediteranian Eropah dan Afrika Utara. Serat biji psyllium telah kian lama digunakan dalam perubatan herba. Seperti juga gandum dan bijirin, psyllium adalah sangat kaya dengan kandungan serat yang mudah larut. Dalam perubatam tradisional, serat psyllium digunakan sebagai julap untuk menangani masalah sembelit.
Oleh kerana sifatnya yang mempunyai kandungan serat yang tinggi, tidak hairanlah jika psyllium dapat membantu mereka yang menghadapi masalah sembelit. Kajian juga menunjukkan psyllium juga mampu merawat penyakit yang berkaitan dengan saluran usus. Bertindak sebagai prebiotik, psyllium dapat mengubati lapisan usus yang telah bengkak.


KOLAGEN MARIN (KOLAGEN LAUTAN)

Kolagen ialah kerangka protin semulajadi. Ia merupakan mega_shok.gif% dari jumlah seluruh protin yang terdapat pada badan mamalia dan ikan. Kolagen juga ialah komponen pada rangka yang menyantumkan tisu-tisu serta menyedia asas rangka yang kukuh. Kepentingan kolagen amat ketara kerana ia terdapat di seluruh badan termasuk pada kulit, otot, tunjang dan tulang. Serat kolagen ini bersulam bagaikan benang pada kain yang meliputi seluruh badan kita untuk sel-sel tumbuh dan bernaung.

Kolagen boleh diibaratkan sebagai batu-bata yang menjadi asas untuk terhasilnya kulit, otot, tulang dan rangka yang sihat.

Malangnya pada kebiasaan umur lewat 20an, tubuh tidak dapat menghasilkan kolagen sepenuhnya untuk keperluan harian. Dipercayai bermula pada umur 25 tahun, tubuh akan kehilangan 1.5% kolagen setiap tahun. (Pada umur 35 tahun – kehilangan 15% dan pada umur 45 tahun – kehilangan 30%). Oleh itu proses pemakanan kami dapat membantu serta meransang tubuh untuk mengeluarkan serta mengganti kolagen yang telah digunakan.

Kolagen didapati dapat menguatkan kuku yang rapuh. Penggunaan harian kolagen juga mempunyai kesan yang positif terhadap kulit kepala dengan kajian mendapati yang diameter rambut dapat bertambah sebanyak 9.3% - 11.3%. Kekuatan rambut juga telah diuji dan hasilnya menunjukkan adanya penambahan.


KOLOSTRUM

Dihasilkan dari susu lembu, kolostrum ialah sejenis ramuan semulajadi. Ia mempunyai nilai vitamin, asid lemak, asid amino, daya ketahanan serta ketumbuhan penting yang lengkap. Khasiat semulajadi inilah yang juga terdapat pada susu ibu yang kita sudah sedia tahu adalah pemakanan terbaik untuk sikecil membesar kuat dan sihat.

Khasiat susu pertama lembu telah kian lama diketahui manusia. Bukan sahaja dilihat sebagai sejenis pemakanan lengkap, susu pertama lembu juga mempunyai ciri-ciri untuk menguatkan daya ketahanan sipengguna.

Satu lagi khasiat kolostrum yang diiktiraf ramai ialah kebolehannya melawan kuman selesema serta membina daya ketahanan tubuh yang kuat. Kolostrum juga dapat melambatkan proses penuaan. Menjadi tua ialah satu proses yang dialami semua tetapi kolostrum dapat mengurangkan banyak penyakit berkaitan denganya termasuk senggal sendi dan sakit tulang.

Manakala pada abad ini, kajian terus dilakukan terhadap kolostrum untuk memahami lebih lanjut akan sifatnya yang dapat menukarkan lemak menjadi otot-otat yang pejal. Kajian juga terus dijalankan terhadap kolostrum sebagai agen yang boleh melambatkan proses penuaan.

ASTAXANTHIN

Astaxanthin ialah sejenis unsur yang mengandungi sifat-sifat antioksida yang mirip kepada betakarotin. Ia merupakan unsur yang mewujudkan warna merah yang terdapat pada ikan salmon, trout, udang dan ketam. Ia juga terdapat pada sesetengah rumpai atau algae termasuk Haematococcus pluvialis.


Sebagai makanan kesihatan tambahan, Astaxanthin boleh digunakan untuk menguatkan daya ketahanan seseorang, mengelakkan masalah kesakitan mata dengan melindungi retina dari kerosakan dan juga menghalang berlakunya penyakit-penyakit yang berkait dengan proses penuaan seperti Alzheimer’s, Parkinson’s dan penyakit saraf tunjang. Astaxanthin juga mampu bertindak sebagai penghalang kanser. Jika digunakan sebagai pemakanan tambahan, ia boleh manghalang pembaziran LDL kolesterol serta menambah penghasilan HDL kolesterol. Astaxanthian juga boleh meransang tenaga, ######bolisma dan stamina. Sifatnya pula tidak toksin serta tidak mempunyai tindakbalas yang negatif.

Dalam bidang kosmetik, Astaxanthin mampu menjadi `lapisan perlindungan’ untuk menghalang kulit dari terdedah kepada pancaran UV dengan bertindak sebagai penstabil dan juga penghalang kerosakan pigmen kulit. Masalah pigmentasi kulit yang menyebabkan kulit berbintik/bertompok dan berjeragat disebabkan oleh penghasilan melanin yang tidak konsisten. Cara untuk mengatasi masalah ini ialah mengurangkan aktiviti penghasilan tyrosinase melalui penghasilan unsur anti-tyrosinase. Kajian juga dijalankan terhadap potensi Astaxanthin sebagai agen pemutihan berbanding dengan agen pemutihan yang lain.

PATI BIJI ANGGUR

Beribu tahun dahulu, ahli-ahli falsafah zaman Yunani purba telah lama sedar akan khasiat biji anggur untuk mengubati penyakit kulit dan juga mata. Biji anggur juga digunakan dengan meluas termasuk mengurangkan risiko kanser dan melancarkan saliran darah. Ia juga dipercayai dapat mengawal tubuh dari serangan alergi, katerak dan juga melambatkan proses penuaan.

Biji anggur mengandungi OPC (oligomeric proanthocyanidins) sejenis antioksida yang kuat, lebih kuat dari vitamin C, E, dan beta-karotin. Para doktor menggalakkan penggunaan OPC untuk membantu perjalanan darah. Oleh itu OPC dapat mengubati penyakit yang berkaitan dengan masalah ini seperti kencing manis, simpul biawak, senggal/lenguh kaki dan juga mati pucuk. Pati biji anggur ini mampu menghalang pengeluaran sensasi sakit disebabkan oleh prostaglandins, satu bahan yang menyebabkan ‘endometriosis’. Pati ini juga berkesan dalam membolosi lapisan sel-sel dalam badan dan juga ke sel-sel otak untuk menghindari dari kerosakan berpunca dari radikal bebas.
kak zee
TESTIMONI B’WHITE

Yana wrote:
erm, siannye.. asz rasa semua prod kat dunia nie ikut keserasian & penerimaan kulit tue ... mcm asz sndri.. walaupun baru je 3 kotak last year tp perubahan nye jelas & nyata... member tegur ckap muka nampak cerah berseri dari dalam.. nie member yg ckap.. so skang dia pun asyik pesan bwhite kat asz.. .. y not u try soy collagen... yg tue pun ok... erm, sedap nye rasa dia.. dah lama tak minum sejak ada bwhite.. nanti nak bli lagi la..

zamna wrote :
salam..
nak menyibuk gak kat sini
zamna mkn bwhite da kotak kedua (dlm separuh kotak gak)
so nak bagi review..
b4 abiskan kotak pertama lagi zamna da nmpk kesannya.
kulit jadi lembut... esp kat muka tu...kurangla menggerutu cam dulu..
kulit muka, tapak tgn pendek kata satu bdn lembut. kat buku lali pun nampak improvement gak... (n also bantuan losen skali)..
tryla.. tak rugi pun. muka pun susah nak naik jawat...


asz wrote :
Ok..pengalaman asz amik b'white nie.. memang terasa bezanye.. pori2 mengecil, anak2 jerawat pun dah x kelihatan.. tapi, sejak balik cuti (2bulan) terpaksa stop sbab masalah kewangan.. kali nie.. nak buat stok..hihi.. adik& mak asz pun mcm teruja ble suh try aritue..hihi..

Yancute79 wrote :
hai nally...
progress..??hmm...rasa kulit kurang oily...especially part T-zone yan..
lg satu, ###### kulit nmpk cm lbh skata la...
tp yg x thn tu, jurujerawat die...adoi la...
ni ade seketoi kt area dahi...tp, 2-3 ari nie cm dh kesep blk...alhamdulillah...

lain2...hmmm...ape ek...haa...parut2 bekas jrawat kt muka dh mkin pudar...

dasiza wrote :
aku plak perasan kulit dah cerah sikit,cepat kan bwhite ni

yusyanti wrote :
pagi uols
ari ni dah segenap 30 ber b white
jerawat 2,3 bj yg besar tu dah tak ada dah
muka mmg rasa fresh je
mmg puas ati le
rasa dah cerah skit le
even tak le putih melepak bagai
sebab yus ni itam manis




kak zee
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 19 2008, 12:28 AM) *
sy dh mkn bwhite masuk 2kotak ..alhamdulillah nmpak ok sket..kesan2 parut dh mula nk menghilang..kulit kt siku pun rasa lembut aje..hehe...tk rugi sapa nk mencuba..ttp sesapa yg alergi pd mknan laut tk leh mkn bwhite so better amik soy collagen sbb bwhite ada marine collagen





Perasa Vanilla/Coklat

Anda inginkan kulit yg halus, cantik dan kelihatan muda?

Kebanyakan wanita kini menghadapi masalah kulit kering, kusam, tidak sekata, garis2 halus, kedutan dan parut yang berpunca dari faktor usia, stress, pencemaran, terdedah cahaya matahari serta faktor lain. SoyCollagen minuman berkhasiat yang diformulasikan dari gabungan Soya dan Collagen serta bahan2 semulajadi memberikan jawapannya.

Minuman ini sesuai utk semua wanita tak kira umur.
Sangat bagus untuk wanita mengandung.

Cara pengambilan:
Masukkan satu sachet Soy Collagen ke dalam air suam, kacau dan terus minum untuk mendapat khasiat maksimum soya kolagen yang mengandungi vitamin dan protein.

Saranan: Ambil 2 kali sehari, sebelum sarapan dan sebelum tidur.[/size]
nazha_n9
QUOTE(mizz_enaz @ Jan 19 2008, 01:07 PM) *
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 19 2008, 12:28 AM) *
sy dh mkn bwhite masuk 2kotak ..alhamdulillah nmpak ok sket..kesan2 parut dh mula nk menghilang..kulit kt siku pun rasa lembut aje..hehe...tk rugi sapa nk mencuba..ttp sesapa yg alergi pd mknan laut tk leh mkn bwhite so better amik soy collagen sbb bwhite ada marine collagen


hai nazha..awak makan baper paket BWhite sehari..enaz baru nak start makan BWhite ni..


sy amik sehari sekali b4 sarapan..kalau missed cth dh tersarapan baru ingat,sy ganti amik b4 tido..hehe..jom la sama2 cuba..sy teruja amik bwhite sbb tgk testi dr rakan online di forum lain..mmg lain muka dia..licin n parut jerawat dh tkde(b4 ni muka dia ada parut2 jerawat)
angah_nqb
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 21 2008, 01:56 AM) *
QUOTE(mizz_enaz @ Jan 19 2008, 01:07 PM) *
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 19 2008, 12:28 AM) *
sy dh mkn bwhite masuk 2kotak ..alhamdulillah nmpak ok sket..kesan2 parut dh mula nk menghilang..kulit kt siku pun rasa lembut aje..hehe...tk rugi sapa nk mencuba..ttp sesapa yg alergi pd mknan laut tk leh mkn bwhite so better amik soy collagen sbb bwhite ada marine collagen


hai nazha..awak makan baper paket BWhite sehari..enaz baru nak start makan BWhite ni..


sy amik sehari sekali b4 sarapan..kalau missed cth dh tersarapan baru ingat,sy ganti amik b4 tido..hehe..jom la sama2 cuba..sy teruja amik bwhite sbb tgk testi dr rakan online di forum lain..mmg lain muka dia..licin n parut jerawat dh tkde(b4 ni muka dia ada parut2 jerawat)


mmg betul.. angah pun puas hati ngan result lps mkn bwhite nih..
meh la dtg kat kedai angah.. sana pun ada testi gak...
GeeJay
sumer bg feedback pasal bwhite n soy collagen je
how about total image collagen?
produk ni lg lama kat market kan
GJ pun dok berkira2 jgk nk amik collagen tp xtau produk mana yg ok.
One more thing.. total image collagen ni halal ke eh?
pls advise me
Pakcik_Kordi
heheheheh.
metroman
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 21 2008, 01:56 AM) *
QUOTE(mizz_enaz @ Jan 19 2008, 01:07 PM) *
QUOTE(nazha_n9 @ Jan 19 2008, 12:28 AM) *
sy dh mkn bwhite masuk 2kotak ..alhamdulillah nmpak ok sket..kesan2 parut dh mula nk menghilang..kulit kt siku pun rasa lembut aje..hehe...tk rugi sapa nk mencuba..ttp sesapa yg alergi pd mknan laut tk leh mkn bwhite so better amik soy collagen sbb bwhite ada marine collagen


hai nazha..awak makan baper paket BWhite sehari..enaz baru nak start makan BWhite ni..


sy amik sehari sekali b4 sarapan..kalau missed cth dh tersarapan baru ingat,sy ganti amik b4 tido..hehe..jom la sama2 cuba..sy teruja amik bwhite sbb tgk testi dr rakan online di forum lain..mmg lain muka dia..licin n parut jerawat dh tkde(b4 ni muka dia ada parut2 jerawat)


nak tnaya ni..saya da mula makan b white.. tapi masih keliru car amakan yg betul..gini..
benda alah tu masuk kan dalam mulut pastu terus minum ngn air ke??atau masukkan dalam mulut tealan dulu baru minum air... saya risau la da 5sachet da makan tapi masih tak nampak kesan pun..

saya perlukan pencerahan dari sesiapa yg tahu.. quick reply plz..
kak zee
QUOTE(metroman @ May 10 2008, 11:14 AM) *
nak tnaya ni..saya da mula makan b white.. tapi masih keliru car amakan yg betul..gini..
benda alah tu masuk kan dalam mulut pastu terus minum ngn air ke??atau masukkan dalam mulut tealan dulu baru minum air... saya risau la da 5sachet da makan tapi masih tak nampak kesan pun..

saya perlukan pencerahan dari sesiapa yg tahu.. quick reply plz..


salam..cara makan b'white nih terus tuang dalam mulut....kemudian minum ler air biasa/jus oren...sebaik-baiknya sebelah pagi sebelum bekfast sebab perut masih kosong...5 sachet mana nampak kesan,sebaiknya minggu pertama & kedua amik 2 kali sehari utk efek yg berkesan.....amik la 1 -3 bulan baru nampak kesan tp bergantung kepada hormon individu juga..tp ni mmg hot produk....akak nasihat kan terus amik sebab banyak feedback yg bagus clapping.gif
kak zee
TESTIMONI PENGGUNA B'WHITE ~FORUM SEBELAH

Laxmiza wrote :
hai sume......dah lah bebenor tak masuk......sibuk lar...baru lar nie ada masa free skit....bercerita pasal bwhite nie kan............skrg nie dah nak masuk 4kotak...laxmi dah ambik...kiranya dah 2bulan punya consumption..........seronok betul makan bwhite nie...siap dpt pujian dari kengkawan,jiran2 malah sedara mara..... depa semua dok teruja bila laxmi citer pasal produk nie....masing2 dah tak sabar nak pergi beli.........

p/s: skrg nie sejak makan bwhite berat badan semakin turun plak...ihiks

Shinta wrote :
untuk pengetahuan semua....semejak shinta consume BWhite nie....perut kenyang jer....setiap pagi lepas ambil BWhite...15minit pas tu ambil sarapan.......tengahari masih kenyang....malam pun sama gak......seronoknya...badan pun tak rasa penat..sentiasa bertenaga lar....


sigenit wrote :
hye sume..............kita dah beli dis produk.......kita makan 2x kali sehari sbb kita ada masalah pada wajah......terutama skali jerawat dan bekas parut jerawat nak kasi cepat hilang..alhamdulillah...memang berkesan...dah 3kotak kita makan...stakat nie mmg puas hati....:tq:


candiew wrote :
saya rasa sungguh seronok bila makan bwhite nie,jerawat pun dah kurang tumbuh pada wajah dan belakang badan saya,kulit pun halus dan tak berminyak,tidur pun lena,buang air besar lawas baru2 nie buat kerja dapur pastu kat ibu jari tangan luka sat masa potong bawang......mcm tak percaya jer dlm tempoh 2hari luka tue dah kering.......adik i pun i suruh makan bwhite sbb dia banyak bekas parut jerawat kat muka dan juga kat tangan dan kaki......alhamdulillah bekas parut tue dah pudar sedikit...kulit dia pun dah halus dan gebu
pastu sedara mara datang umah semua dok pakat terkejut tgk perubahan kami dua beradik.....semua dah teruja nak mencuba bwhite....


que_hunny wrote :
que masuk ni dah 6 hari dah makan b white. mmg superb, sebab apa que makan cuma 1 peket je satu hari sbb que tak kisah sgt la kalu lambat sket kesannye. tapi to my surprise dah nampak kesannye. cepat siot. kulit que sblm ni teruk sangat kering sampai bila senyum nampak berkedut2 dan mengelupas situ sana sini, tapi masuk hari ke 6 ni yg mengelupas tu dah totally ilang, yg kulit kering berkedut2 tu pun dah tak brape nampak. bangun tido kulit nampak lembap je :clap:


natique wrote :
hi gals.... ni experience my cousin... sbl ni kulit dier kusam,muka berjerawat,parut jerawat... dier mkn seminggu,kulit dh nampak cerah,parut2 dh kurang,jerawat pon kecut... ramai yg puji kulit dier nmpak tegang... so now dier suggestkn B-white ni... kwn2 dier ramai yg dh try,sume bg gud respon.. so baru order ngan dier.... muka saya ada parut jerawat & jerawat kecik2... buruk laa... x sabo nk try ni.... harap2 cantik la kulit ni.... tingin nk kulit cantik mcm dulu2...
syahza wrote :

today syahza nak bgtau komen2 yg syahza dpt

1) ex hsemate syahza bgtau parut2 jerawat kt muka syahza dh kurang.. mmg nmpk ketara perbezaan dr dulu...

2) kulit muka nmpk cerah skit

3) jerawat blakng bdn pun kurang

syahza perasan yg kedut bwh mata syahza dh ilang... kulit kurang bermyk.. kalo dulu masa lunch time mesti teruk minyaknya.. pastu bwhite ni x mendtgkan alergik pd kulit syahza.. dulu syahza try estime asek kene menggaru jer.. abis merah2 kulit... dr segi kelembapan kulit badan blum rasa lg kalo compare ngn estime... tp xpela kan sbb arini baru ari ke-21 syahza makan bwhite ni...

memoir wrote:-

salam akak, alhamdulilah ..sepanjang saya makan bwhite utk 2 mingu ni kulit sy dh kurang jerawat dh.saya rasa saya nak terus smbg makan lg.

zamna wrote :

salam..
nak menyibuk gak kat sini
zamna mkn bwhite da kotak kedua (dlm separuh kotak gak)
so nak bagi review..
b4 abiskan kotak pertama lagi zamna da nmpk kesannya.
kulit jadi lembut... esp kat muka tu...kurangla menggerutu cam dulu..
kulit muka, tapak tgn pendek kata satu bdn lembut. kat buku lali pun nampak improvement gak... (n also bantuan losen skali)..
tryla.. tak rugi pun. muka pun susah nak naik jawat...

cik mala wrote :

cik mala dah tak ingat dah skrang ni masuk kotak ke berapa ntah mkn b white ni...
dekat 6 kotak ada kot...or lebih....hehehehe
tp mmg puas hati sangat2....jumpe kawan2 semua cakap kulit dah licin...pores dah mengecil....
ari tu opismate tegur pakai apa skrang...dia suh teruskan pakai apa yg cik mala tgh pakai sbb nampak my skin complexion better then before....lepas dia cakap tu, 1 ari wat keje sambil senyum...hehehehehehe

candiew wrote :

mak sedara tepon
kata dia semenjak makan bwhite nieh
hidup semakin bermakna
nak nanges larrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

asz_yana wrote :

asz rasa semua prod kat dunia nie ikut keserasian & penerimaan kulit tue ... mcm asz sndri.. walaupun baru je 3 kotak last year tp perubahan nye jelas & nyata... member tegur ckap muka nampak cerah berseri dari dalam.. nie member yg ckap.. so skang dia pun asyik pesan bwhite kat asz.. .. y not u try soy collagen... yg tue pun ok... erm, sedap nye rasa dia.. dah lama tak minum sejak ada bwhite.. nanti nak bli lagi la..

parersk_gurl wrote :

hehehe skrg saya puas ati makan bwhite ni ramai yg puji nape nmpk putih skrg pas2 muka nmpk glowing la heheheh skrg mama pun dh start makan bwhite coz kulit terbakar lepas g pangkor so pau mama je la suh beli

nur68 wrote :

Sy dah makan BWhite sejak bulan December lepas, ni dah kotak yg ke 5..alhamdulllah sepanjang mengambil produk ni, kulit muka sy tiada mengalami apa2 alahan ataupun healing krisis...n dah dpt positive komen dr rakan2 sy..kulit tampak lebih cerah dan flawless (ni kwn yg sebut ye, bukan sy.... )


shahhana wrote :
mak sy suruh try makan bwhite sy baru try dalam 2 kotak gitu tapi luka sy dulu nampak sgt bila da makan b'white mana luka yang ada dekat badan sy dah mula tak kelihatan...terutama parut yang ada di bahagian kaki...



thalia81
Dah lama x masuk kat sini. Saje nak bagi result lepas makan b'white. Rasanya dah lebih dari 5 kotak thalia makan. So far kulit makin licin dan gebu. Syok rasanya. Skrg ni maintain je mkn sepeket sehari. Tapi ada jugak campur mkn ngan soy collagen. Tapi yang pasti kelemumur dah x de. X taulah b'white ni ada kena mengena atau x. Yelah kepala thalia ni memang ada masalah kelemumur memang banyak. Dah macam2 syampoo dah cuba dan x jalan. Tapi bila consume b'white ni yang thalia perasan mula2 keluar banyak kelemumur ni lebih dari yang biasa sampai anak thlia yang umur 4 tahun pun tau dia ckp ibu ni banyak kelemumur. Tapi skrg kelemumur tu dah x de dah. Memang dah x de langsung kelemumur tu. Rasa syok sangat dah x de rasa malu dah. Klu x asyik nak cover2 je rambut. Terima kasih b'white........
aleya_83
salam...saje tumpang lalu..cm best je dgn forum ni...i gune POISSE collagen..mmg best..x rugi bli, coz dlm 2 weeks, da nmpak bexa..xder kesan sampingan..tryla ek... good.gif
kak zee
TESTIMONI ~B'white



~ dah amik b'white almost 4 kotak



candiew wrote :
year 2007
now kat sydney AUS, tgh wat MASTER
jumpa dia last year 2007
lepas tgk muka candiew
trus beli 10kotak BWhite
nie dah bulan Mei 2008
baru lepas dpt YM ngan dia
n dia antar gambar kat candiew
saksikan lar perubahan pada kulit teman ku iniew



year 2008 latest
theblondeme
kalau x nak kurus blh amek ker Bwhite nih, sbb i mmg dah kurus....cuma nak lagi energetic n make my skin smoother
marissa.begum
QUOTE(aleya_83 @ May 20 2008, 07:38 PM) *
salam...saje tumpang lalu..cm best je dgn forum ni...i gune POISSE collagen..mmg best..x rugi bli, coz dlm 2 weeks, da nmpak bexa..xder kesan sampingan..tryla ek... good.gif



hi aleya...

nk tau jugak...kat mana u amik poisse ni?


marissa.begum

ada tak yg penah nampak product ni kat pasaran?

sape yg penah cuba...share la experince








marissa.begum
khasiat POISSE MARINE COLLAGEN

POISSE mengandungi Hydrolyzed Collagen contain 92% of protien.

Glycine - release oxygen for cell-making process
sebab tu bole restructure balik skin yg dh rosak.

Proline and Hydroxyproline - strengthen joints, connective tissue and cartilage
prevent skin aging jugak.

Glutamix Asid - its give relief to fatique

Arginine - contributes to muscle ######bolism. liver lipid ######bolism.

Alanine - involved in energy supply to muscle tissue, brain and central nervous system.

so...the benefit goes to TWO:

1. for Health & BEAUTY effect- SKIN, HAIR, n NAILS

2. for Skeleton Health Effect-JOINTS n BONES


benefits for HAIR:-hair composition-increase hair diameter.
make your hair more stronger.

benefits for NAIL:-5g/day make people from suffering from brittle finger nails
allow an 86% recovery of healthy nails in 3 months treatment.

benefit for SKIN:
-increase in skin water-binding capacity and improvement in elasticity.
-good for women age 25 and above, suffering from dry skin, oily skin n repair unhealthy skin..skin will back to normal skin.
-bila skin dh x berminyak....jerawat pun xkan tumbuh lagik....kulit pun xkan kusam.
-reduce scar...n tanda2 awal pigmentation...

benefit for BONES n JOINTS:- slow down of bone decomposition with 10g/day collagen for osteoporosis suffers.
(10g/day ni utk yg mmg sudah menghadapi osteoporosis)-improvement in joint movement

ini di antara khasiat nye...ada byk lagik..termasuk la kulit glowing2 within 2 weeks je..

****sape2 yg penah try tu, citer la experince kat sini...boleh share dgn yg lain. rolleyes.gif
ikuyo
saya ada makan total image collagen..
baru start 1 botol jer..
tak tau lagi ada keubahan keh tak...
nampak biasa jer
syasya1978
yes aleyaaa...i agreeddddd w u...actually i start makan poisse collage since last year...roughly dlm bulan aug....

1st time mkn..memang boleh tgk hasilnyaaa...walaupun masa tu baru cuba sekotakkk.....then continue....smpai last january 09 hr tue stop skjp....april ni..baru sambung balik...

alhamdulillahh..dulu masa sblm periodd.....btk jrwat pasit kuarrr..skrg ni..memang alhmdulillah...kulit memang lembut & no more jrwatttt.......aleya beli dkt mana poisse collage tu...& aleya tinggal dkt mana ",
hani2103
Sekarang saya minum Produk LAWA collagen,
kesan yang paling ketara selepas 2 minggu penggunaan,
tumit saya yg pecah2 dah semakin hilang dan terasa lembut tapak kaki,
Ofismate pun ada yg tegur, tekstur kulit saya namapak semakin halus,

LAWA collagen ni ada 5000 MG collagen + whitening + lobata.


herda
QUOTE(kak zee @ Jan 20 2008, 02:31 AM) *
TESTIMONIAL PENGGUNA2 BWHITE......

Yana wrote:
erm, siannye.. asz rasa semua prod kat dunia nie ikut keserasian & penerimaan kulit tue ... mcm asz sndri.. walaupun baru je 3 kotak last year tp perubahan nye jelas & nyata... member tegur ckap muka nampak cerah berseri dari dalam.. nie member yg ckap.. so skang dia pun asyik pesan bwhite kat asz.. .. y not u try soy collagen... yg tue pun ok... erm, sedap nye rasa dia.. dah lama tak minum sejak ada bwhite.. nanti nak bli lagi la..

zamna wrote :
salam..
nak menyibuk gak kat sini
zamna mkn bwhite da kotak kedua (dlm separuh kotak gak)
so nak bagi review..
b4 abiskan kotak pertama lagi zamna da nmpk kesannya.
kulit jadi lembut... esp kat muka tu...kurangla menggerutu cam dulu..
kulit muka, tapak tgn pendek kata satu bdn lembut. kat buku lali pun nampak improvement gak... (n also bantuan losen skali)..
tryla.. tak rugi pun. muka pun susah nak naik jawat...


asz wrote :
Ok..pengalaman asz amik b'white nie.. memang terasa bezanye.. pori2 mengecil, anak2 jerawat pun dah x kelihatan.. tapi, sejak balik cuti (2bulan) terpaksa stop sbab masalah kewangan.. kali nie.. nak buat stok..hihi.. adik& mak asz pun mcm teruja ble suh try aritue..hihi..

Yancute79 wrote :
hai nally...
progress..??hmm...rasa kulit kurang oily...especially part T-zone yan..
lg satu, ###### kulit nmpk cm lbh skata la...
tp yg x thn tu, jurujerawat die...adoi la...
ni ade seketoi kt area dahi...tp, 2-3 ari nie cm dh kesep blk...alhamdulillah...

lain2...hmmm...ape ek...haa...parut2 bekas jrawat kt muka dh mkin pudar...

dasiza wrote :
aku plak perasan kulit dah cerah sikit,cepat kan bwhite ni

yusyanti wrote :
pagi uols
ari ni dah segenap 30 ber b white
jerawat 2,3 bj yg besar tu dah tak ada dah
muka mmg rasa fresh je
mmg puas ati le
rasa dah cerah skit le
even tak le putih melepak bagai
sebab yus ni itam manis



askm..untuk bagi ibu yang menyusukan anak,sesuai ke amalkan bwhite?
ezlina
Bwhite ni halal ke ..maklum le skrg byk yg ada bhn2 tak dibenarkan, t
akut nak amik
herda
saya nak tanay jugak..ibu menyusukan baby ..boleh ke minum bwhite ni? rock.gif
aishah_aripin
QUOTE(aleya_83 @ May 20 2008, 07:38 PM) *
salam...saje tumpang lalu..cm best je dgn forum ni...i gune POISSE collagen..mmg best..x rugi bli, coz dlm 2 weeks, da nmpak bexa..xder kesan sampingan..tryla ek... good.gif

byebyejerawat
Adakah anda mengalami masalah jerawat yang serius? Bosan mencuba pelbagai-bagai produk yang ada di dalam dunia ini tetapi masih tidak berkesan? Berapa ratus atau ribu Ringgit yang anda telah leburkan dengan harapan ingin menghapuskan masalah jerawat anda buat selamanya? Percayakah anda jikalau saya mengatakan, saya ada caranya? Untuk maklumat lanjut, lawatilah byebyejerawat.blogspot.com.. Anda pasti tersenyum riang.. biggrin.gif
byebyejerawat
Adakah anda mengalami masalah jerawat yang serius? Bosan mencuba pelbagai-bagai produk yang ada di dalam dunia ini tetapi masih tidak berkesan? Berapa ratus atau ribu Ringgit yang anda telah leburkan dengan harapan ingin menghapuskan masalah jerawat anda buat selamanya? Percayakah anda jikalau saya mengatakan, saya ada caranya? Untuk maklumat lanjut, lawatilah byebyejerawat.blogspot.com.. Anda pasti tersenyum riang.. biggrin.gif
alminour
min dah pernah consume beberapa kotak b white dan gluta white..ok.cuma,min mudah rasa lapar dan letih.baru-baru ni,kwn min introduce 1 brand ni.dah 3 bulan ambil hybrid agefactor.alhamdulillah,min rasa beza sgt,bdn min rasa ringan dan husband min yg tegur.tu yg teruja sgt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.