Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mengecutkan jerawat
Mesra.net Forum > UMUM > Info Petua & Kesihatan
Pages: 1, 2
serimuka
semekom..

muka seri ni leh di kategorikan licin la..tapi bila ader jerawat semua perasan...dah tak pernah ader jerawat..tup2 ader jerawat..sapa la tak perasan..skali skala ader jerawat sakit rasanya..berdenyut-denyut..
last2 seri nak ilangkan rasa berdenyut tuh..seri letak clean&clear blemish gel..masa memula letak gel tuh..pergghh pedih gile..tapi besoknya jerawat tuh akan pecah..n 2 ari lepas tuh bekas dia akan mengelupas..lelama ilang la parut tu..
korang lak guna cara apa utk kecut n ilangkan rasa sakit bila tumbuh jerawat kat muka..
bagi tau la eik..

#senyum tuh sedekah# smile.gif
zuril
wslm..

anti-blemished johnsons baby..
byk ubat jerawat..
masa tumbuh jerawat gosok ngan bwng putih..tp,pedih bangatttt... :wink.gif:
belut_nakal
bubuh ubat gigi jek..... biggrin.gif
ChuBBygirl2
QUOTE(belut_nakal @ Mar. 17 2003,12:18)
bubuh ubat gigi jek..... biggrin.gif

betul tu taruh jer ubat gigi sure okei
ChuBBygirl2
tak pun buat tak tau jer dgn jerawat tu..
kalua di picit beparut lak...so buat tak nampak sudah
princeard
cuba amalkan pemakaian bedak sejuk setiap malam..... InsyaAllah......sume boley settle.... ???
rin2003
1. Gunakan bedak sejuk.

2. Tidur secukupnya.

3. Jgn makan makanan yg berlemak.

4. Bergaul dgn org yg tak berjerawat

5. Jgn hiraukan jerawat, nanti akan hilang sendiri mcm biskut, kejap ade kejap tak ade...... tongue.gif
princeard
no 4 dgn no 5, aku tak setuju.......
nak lebih cepat ok,pakai ubat nama Nixodem...... :blues:
MinNieMyRa
carik kat farmasi ubat name Dalacin T...bagus ubat tuuu... :cool:
RiEyZ
kalau aku la, buat tak tau jer..sebelum tido mesti pakai facial foam..jgn sesekali picit jerawat anda w'pun anda geram sangat nak picit..aku amalkan petua ni la & hasilnya muka ku licin dan tak der jerawat but parut tu ader la sikit but no hal lagi nampak macho hehehe
belut_nakal
rajin2 la basahkan muka tu dgn wudhu'......... :cool:
serimuka
QUOTE(belut_nakal @ Mar. 18 2003,4:35)
rajin2 la basahkan muka tu dgn wudhu'......... :cool:

seri sokong....lagi menaikkan seri muka anda...




#senyum tuh sedekah#
pinkpanther
QUOTE(MinNieMyRa @ Mar. 17 2003,8:24)
carik kat farmasi ubat name Dalacin T...bagus ubat tuuu... :cool:

betul tu,dalacin T mmg berkesan....
try la....
Adina Hasnita
QUOTE(belut_nakal @ Mar. 17 2003,10:35)
rajin2 la basahkan muka tu dgn wudhu'......... :cool:

[B]Yang nii nieta rase ade betulnye..muka kita kurang berminyak sbb selalu basah. Nieta ni rasenye tak penah tumbuh jerawat.. eh ! ade.. sekali dua je.. nieta selalu amalkan guna putih telur awal pagi.. Muka ni tak lah cantik tapi berseri tu ade lah gak .. ehee.. pasan sikit yek!! jgn mare... blum.gif tapi wudhuk memang bagus utk kesihatan kulit, bkn muka je, semua anggota kita..amalkanlah bagi yang beragama Islam
-=MartiNaZ=-
QUOTE(serimuka @ Mar. 15 2003,11:41)
semekom..

muka seri ni leh di kategorikan licin la..tapi bila ader jerawat semua perasan...dah tak pernah ader jerawat..tup2 ader jerawat..sapa la tak perasan..skali skala ader jerawat sakit rasanya..berdenyut-denyut..
last2 seri nak ilangkan rasa berdenyut tuh..seri letak clean&clear blemish gel..masa memula letak gel tuh..pergghh pedih gile..tapi besoknya jerawat tuh akan pecah..n 2 ari lepas tuh bekas dia akan mengelupas..lelama ilang la parut tu..
korang lak guna cara apa utk kecut n ilangkan rasa sakit bila tumbuh jerawat kat muka..
bagi tau la eik..

#senyum tuh sedekah# smile.gif

minyak cap kapak .. atau balm ..
barbiturat_mania
QUOTE(-=MartiNaZ=- @ Mar. 27 2003,7:57)
QUOTE(serimuka @ Mar. 15 2003,11:41)
semekom..

muka seri ni leh di kategorikan licin la..tapi bila ader jerawat semua perasan...dah tak pernah ader jerawat..tup2 ader jerawat..sapa la tak perasan..skali skala ader jerawat sakit rasanya..berdenyut-denyut..
last2 seri nak ilangkan rasa berdenyut tuh..seri letak clean&clear blemish gel..masa memula letak gel tuh..pergghh pedih gile..tapi besoknya jerawat tuh akan pecah..n 2 ari lepas tuh bekas dia akan mengelupas..lelama ilang la parut tu..
korang lak guna cara apa utk kecut n ilangkan rasa sakit bila tumbuh jerawat kat muka..
bagi tau la eik..

#senyum tuh sedekah# smile.gif

minyak cap kapak .. atau balm ..

allop kawan..rindu kat ko...tapi aku dah nak kuar..ko baru masuk...ok...wassalam.. biggrin.gif
-=MartiNaZ=-
QUOTE(barbiturat_mania @ Mar. 27 2003,8:01)
QUOTE(-=MartiNaZ=- @ Mar. 27 2003,7:57)
QUOTE(serimuka @ Mar. 15 2003,11:41)
semekom..

muka seri ni leh di kategorikan licin la..tapi bila ader jerawat semua perasan...dah tak pernah ader jerawat..tup2 ader jerawat..sapa la tak perasan..skali skala ader jerawat sakit rasanya..berdenyut-denyut..
last2 seri nak ilangkan rasa berdenyut tuh..seri letak clean&clear blemish gel..masa memula letak gel tuh..pergghh pedih gile..tapi besoknya jerawat tuh akan pecah..n 2 ari lepas tuh bekas dia akan mengelupas..lelama ilang la parut tu..
korang lak guna cara apa utk kecut n ilangkan rasa sakit bila tumbuh jerawat kat muka..
bagi tau la eik..

#senyum tuh sedekah# smile.gif

minyak cap kapak .. atau balm ..

allop kawan..rindu kat ko...tapi aku dah nak kuar..ko baru masuk...ok...wassalam.. biggrin.gif

hehe.. aku pun rindu kat ko .. aku jarang online larr skang .. take care urself ..
tuna_sandwic
Jerawat ni tak elok picit
nanti tinggal bekas hitam.. leh jadi pengganti Kak Pah

pastu jgn korek dgn besi... rosak tisu kulit...

try pakai marine mud... tuna nyer jerawat kat dlm hilang dah... bersih jer muka takde biji2 kat bawah kulit

tuna dah jadi dealer marine mud, so boleh call me at 019-3980890
ayong
cuci muka bersih2..kalu nak hilangkan parut lak..cari ubi kayu..then parut..tempel lah kat muka..biokan 15 minit..then cuci..
dairymilk
eh akukan pun banyak jerawat ni...risaulah,adekah jerawat ni berkaitan dgn hormon kiter? :blush:
JEJARIHALUS
nak suh kecut?? letak air batu....! keh keh keh
syaz_wani
aku dah cuba Dalacin T..
K gak lah..cepat jerk kecut...
Tapi kena yakin ar..
iela
iela plak gune ubat krim jename nixodem...kalo pakai memang pedih giler ah..but it's work...
belut_nakal
masa skolah dulu aku bubuh ubat gigi jek..sebelom nak tdo tu...ok jek...
huder
QUOTE(belut_nakal @ May 1 2003, 11:57 AM)
masa skolah dulu aku bubuh ubat gigi jek..sebelom nak tdo tu...ok jek...

iskh.. tak der effect aperČ ker... huh.gif
<SnAkEzXrevolutionz>
Nak kecutkan ehh?...
Err...cuba rendam dalam air...

( biggrin.gif laugh.gif Sesaje wat-wat taktau mende ape yg ndak dikecutkan tu...) blum.gif
Heaven's Tears
aku takde masalah sangat.... aku angkut jer apa yang kakak aku pakai ...... settle dan jimat ........... tapi kena tahan telinga la.... hik.... hik.... hik.....
tapi aku rasa yg paling berkesan pakai bedak sejuk pasal benda tu menyerap , bukan membersihkan....... minyak keluar !!!!!
ikan_tuna
Ikan nak cadangkan korang pakai la Clay Pack

bukan takat jerawat ilang, malah bekas2 jerawat yg lobang2 tu pun leh licin semula.... janji rajin.... kawan ikan yg jerawat merah2 mcm kena kanser, dah bersih muka dia dah.. nak tunang minggu depan...
nisha
Dalacin T memang berkesan...
saya dulu banyak sangat jerawat pas tu pakai DT..
terus hilang..
tapi mahal sangat..
satu botol...RM 30...
JEJARIHALUS
QUOTE(<SnAkEzXrevolutionz> @ May 1 2003, 11:49 AM)
Nak kecutkan ehh?...
Err...cuba rendam dalam air...

( biggrin.gif laugh.gif Sesaje wat-wat taktau mende ape yg ndak dikecutkan tu...) tongue.gif

kena rendam ngan muka 2 seklai ker..?? (buat2 tak tau yang muka tu dekat ngan lobang idung)..tak takut lemas aper jer??
belut_nakal
QUOTE(huder @ May 1 2003, 06:20 PM)
QUOTE(belut_nakal @ May 1 2003, 11:57 AM)
masa skolah dulu aku bubuh ubat gigi jek..sebelom nak tdo tu...ok jek...

iskh.. tak der effect aperČ ker... huh.gif

ade effect...effect dia pagi esok jerawat kecut la...
huder
lorrr.. huder maksudkan.. effect yg teruk la..
s2m3r
GUNA AIS....TUAMKAN KAT JERAWAT..BUT QUITE PERIT SIKIT KALAU JERAWAT TU DAH MASAK...BUKAN SAJA DAPAT MENGECUTKAN JERAWAT BUT ALSO HILANGKAN PARUT..TRYLAH rolleyes.gif
belut_nakal
QUOTE(huder @ May 6 2003, 03:55 PM)
lorrr.. huder maksudkan.. effect yg teruk la..

hmm..effect yg teruk...maybe parut la kot....
md_annaz
nixoderm
ubat nie boleh dpt di farmasi, murah jer...
ia turun-temurun, karang aku pakai dah ok dah
tapi bila pakai mak oii mcm nak cabut nyawa, nak antik lahh kan kena bertahan... lagi satu kalau pakai t3 tak berkesan langsung, aderla efek nyer tapi lambat....
ChicCikin
nixoderm ni ok gak...
tp kalu t'lebih ltk...
kulit bleh melecur...
coz dier ader sulfur...

tp aku sarankan gn dalacin t...
slamat digunakan...
rolleyes.gif
badakwarnabiru
panoxyl
JEJARIHALUS
QUOTE(badakwarnabiru @ May 8 2003, 02:11 AM)
panoxyl

amenda tuh..??
sitihanglipo
utk jerawat batu saja.

jangan tekan sebelum masak kerana salah tekan jerawat akan merebak ke seluruh muka.

tekapkan dulu dengan tuala yg di warmkan/stimkan.

supaya cepat masak, sapukan bunga rumput sekeliling, tapi jgn di punat mata dia.
bole di dpti di kedai ubat cina atau india sahaja
the10thkingdom
QUOTE(serimuka @ Mar 15 2003, 11:41 PM)
<font color='#000000'>semekom..

muka seri ni leh di kategorikan licin la..tapi bila ader jerawat semua perasan...dah tak pernah ader jerawat..tup2 ader jerawat..sapa la tak perasan..skali skala ader jerawat sakit rasanya..berdenyut-denyut..
last2 seri nak ilangkan rasa berdenyut tuh..seri letak clean&clear blemish gel..masa memula letak gel tuh..pergghh pedih gile..tapi besoknya jerawat tuh akan pecah..n 2 ari lepas tuh bekas dia akan mengelupas..lelama ilang la parut tu..
korang lak guna cara apa utk kecut n ilangkan rasa sakit bila tumbuh jerawat kat muka..
bagi tau la eik..

#senyum tuh sedekah# smile.gif</font>

aku pernah baca kat magazine...
kalau nak kecutkan jerawat...
letak ais batu kat jerawat tu...
Reihino_merah
oxy 10%
tak pun letak serbuk kayu manis...tapi pedih sikit ler...
takpun guna krim jerawat nixoderm boleh beli di farmasi..kawan2 saye guna tu ok kot.
lain tak taula
ph34r.gif tak suke jerawat
ArcaKaSiH81
~~letak toner..jerawat cepat kering.. wink.gif wink.gif tease.gift;line-height:100%'>-Majalah Jelita-
penyangak
QUOTE(ArcaKaSiH81 @ Jun 26 2003, 09:32 PM)
~~letak toner..jerawat cepat kering.. wink.gif wink.gif tease.gift;line-height:100%'>-Majalah Jelita-

muka mu...berjerawat???....adeihhh!!!!!....patut larrr!!!! biggrin.gif biggrin.gif
ArcaKaSiH81
QUOTE(penyangak @ Jun 26 2003, 09:34 PM)
QUOTE(ArcaKaSiH81 @ Jun 26 2003, 09:32 PM)
~~letak toner..jerawat cepat kering.. wink.gif  wink.gif tease.gift;line-height:100%'>-Majalah Jelita-

muka mu...berjerawat???....adeihhh!!!!!....patut larrr!!!! biggrin.gif biggrin.gif

Uishh..sorry skit..satu jerawat pun takde kat muka cheq.. dry.gif angry.gif
Alhamdullilah..
penyangak
QUOTE(ArcaKaSiH81 @ Jun 26 2003, 09:40 PM)
QUOTE(penyangak @ Jun 26 2003, 09:34 PM)
QUOTE(ArcaKaSiH81 @ Jun 26 2003, 09:32 PM)
~~letak toner..jerawat cepat kering.. wink.gif  wink.gif tease.gift;line-height:100%'>-Majalah Jelita-

muka mu...berjerawat???....adeihhh!!!!!....patut larrr!!!! biggrin.gif biggrin.gif

Uishh..sorry skit..satu jerawat pun takde kat muka cheq.. dry.gif angry.gif
Alhamdullilah..

leh caya ker??...kot2 cam bulan..... rolleyes.gif rolleyes.gif
ArcaKaSiH81
~~Suka ko laa penyangak..bukan ko kenai aku..cam bulan ker cam bintang ker..ko peduli apa.. dry.gif dry.gif
berusgigi
dalacin-T....emm dah coba tp takder apa2 effect pun...buat rugi duit jer beli...mahai lak tu...nyesal!
SnowQueen
nixoderm..
tp busuk sikit..
biar je..lelama dia kering la..
jgn picit2 nanti berbekas..
yg ptg..kurangkan makanan berminyak n b'gula..
apo5027
QUOTE(serimuka @ Mar 15 2003, 03:41 PM)
<font color='#000000'>semekom..

muka seri ni leh di kategorikan licin la..tapi bila ader jerawat semua perasan...dah tak pernah ader jerawat..tup2 ader jerawat..sapa la tak perasan..skali skala ader jerawat sakit rasanya..berdenyut-denyut..
last2 seri nak ilangkan rasa berdenyut tuh..seri letak clean&clear blemish gel..masa memula letak gel tuh..pergghh pedih gile..tapi besoknya jerawat tuh akan pecah..n 2 ari lepas tuh bekas dia akan mengelupas..lelama ilang la parut tu..
korang lak guna cara apa utk kecut n ilangkan rasa sakit bila tumbuh jerawat kat muka..
bagi tau la eik..

#senyum tuh sedekah# smile.gif</font>

ermmm bila jerawat mula nak tumbuh.. selaluČ lah tekan jerawat tuh... jgn picit tau.. tekan jeks..
so lelame nanti.. jerawat tuh akan kecut n hilang sendrik.. tapi amalkan selepas mencuci muka dulu..
itu petua dari akak aku.. hehehe.. aku pon penah try.. ade yg menjadi.. ade kala tak..
tapi selalu nyer ok ler...
saizu
selalunya guna kulit kayu manis yg hancur..
pastu campur bedak sejuk...
pedih la skitt tp berkesan
parut pon mudah hilang..
insyaallah!
wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.