Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Teknik Mengawal Ejakulasi
Mesra.net Forum > UMUM > Info Petua & Kesihatan > Info Perihal Hubungan Suami Isteri...
urutdanrawatsihir


Teknik ini dibahagikan kepada 2 kaedah utama:
1) Teknik pernafasan
2) Kawalan tenaga dalaman -
i . Kawalan peredaran darah
ii. Kawalan minda

Kaedah-kaedah di atas hendaklah digabungkan ketika menusuk zakar ke dalam faraj. Semasa 2 minit pertama anda menusuk zakar ke dalam faraj merupakan tempoh masa yang paling mudah bagi zakar memancutkan air mani kerana dalam tempoh ini zakar belum begitu serasi dengan dinding faraj. Ini menyebabkan tahap sensitiviti dan kenyiluan pada kepala dan batang zakar begitu tinggi. Ini merupakan punca utama mengapa ramai lelaki terpancut air mani terlalu awal.

Untuk mengatasi tempoh kenyiluan yang tinggi ini, kaedah kawalan minda digunakan untuk mengatasi masalah ini. Dengan kaedah ini, anda perlu menumpukan sepenuh perhatian anda kepada deria rasa di kepala dan batang zakar. Sekiranya terdapat sedikit rasa nyilu pada zakar, dengan cepat anda perlu menarik keluar zakar daripada faraj. Langkah ini perlu untuk menghilangkan rasa nyilu pada zakar.

Selepas menarik keluar zakar daripada faraj, pegang bahagian pangkal zakar dengan menggunakan tangan. Ibu jari hendaklah mencengkam urat di bahagian atas pangkal zakar. Jari telunjuk dan 2 jari lagi mencengkam urat di bahagian bawah pangkal zakar. Semasa kaedah ini dilakukan, tarik nafas dengan panjang, tahan nafas lebih kurang 2 saat dan kemudian hembuskan nafas dengan panjang. Ulang kaedah menarik dan menghembus nafas sebanyak 2 kali sehinga rasa nyilu pada zakar hilang. Semasa anda menarik dan menghembus nafas, pastikan jari anda sentiasa memegang pangkal zakar.

Setelah rasa nyilu hilang, tusukkan lagi zakar ke dalam faraj. Setiap kali tusukan, minda anda hendaklah sentiasa mengawasi deria rasa di kepala dan batang zakar. Jika terdapat rasa nyilu, tarik zakar keluar dengan cepat dan lakukan kaedah mencengkam pangkal zakar dan kaedah penarikan dan penghembusan nafas. Kesemua langkah perlu diulang setiap kali rasa nyilu dirasai pada zakar.

Dengan mengamal kaedah ini, anda dapat mengurangkan rasa nyilu dan menambah ketegangan pada zakar, seterusnya melambatkan ejakulasi daripada berlaku. Penerangan saintifik mengapa anda perlu menarik & menghembus nafas untuk mengurangkan kenyiluan zakar ialah dengan cara menarik nafas, darah-darah yang kurang oksigen akan ditarik keluar daripada zakar ke jantung.

Dengan menghembus nafas pula, darah yang kaya dengan oksigen akan dipam oleh jantung ke tisu-tisu zakar. Ini membolehkan tisu-tisu zakar mengembang dengan baik dan mengekalkan ketegangan seterusnya menghilangkan rasa nyilu. Kaedah mencengkam urat di pangkal zakar pula dapat melambatkan air mani daripada masuk ke dalam uretra (saluran kencing) dan mengelakan air mani daripada terpancut awal.

Untuk mengurangkan lagi rasa nyilu, semasa menarik dan menghembus nafas, anda perlu berada dalam keadaan rileks. Bawa pemikiran anda ke satu tempat lain selain daripada seks, seperti bayangkan anda sedang berjogging atau bermain bola. Dengan mengalih pemikiran ini, anda dapat mengurangkan rasa nyilu pada zakar.

Setelah anda menusuk zakar ke dalam faraj lebih daripada 5 minit, anda dapati zakar anda menjadi lebih serasi dan tahan dengan kemutan dinding faraj. Sekiranya anda berusaha mempelajari dan mengamalkan kesemua kaedah yang diterangkan dengan gigih, anda mampu menahan ejakulasi selama 30 hingga 40 minit dalam masa 2 minggu.

fuhrer
Selain drpd teknik2 kat atas ni, xde ke kaedah lain cam ubat2 herba ke? Sbb kaedah tumpuan minda ni payah nak buat.


----------------

mzainimh
QUOTE(fuhrer @ May 22 2008, 05:14 PM) *
Selain drpd teknik2 kat atas ni, xde ke kaedah lain cam ubat2 herba ke? Sbb kaedah tumpuan minda ni payah nak buat.


----------------

http://fuhrer2u.googlepages.com/oilgasjob

mzainimh
QUOTE(mzainimh @ May 25 2008, 09:37 PM) *
QUOTE(fuhrer @ May 22 2008, 05:14 PM) *
Selain drpd teknik2 kat atas ni, xde ke kaedah lain cam ubat2 herba ke? Sbb kaedah tumpuan minda ni payah nak buat.


----------------

http://fuhrer2u.googlepages.com/oilgasjob




http://www.usahawanhebat.com/
urutdanrawatsihir
ada....

1)beli kapsul tkt ali sebtol cap ORANG KAMPUNG (rm10) kat kedai jamu berdekatan

2)beli sobotol madu kat farmasi berhampiran

3)mkn 3biji kapsul tkt ali + sesudu madu + secawan air suam tiap2 pagi

insyaAllah bdn akan lebih bertenaga dan lambat pancut

VARGTYRADAM666
ADA PULAK YANG MENYATAKAN UNTUK MENGAWAL NYA BEGINI:

PASTIKAN SEBELUM BERSENGGAMA.....UTAMAKAN DARI JANGAN MEMBUANG AIR BESAR/BERAK.TAHANNNN TAHANN BERAK TU KAW-KAW PUNYA.... SEBELUM RASA NAK TERBERAK SANGAT TU SAMPAI BALIK, HAH BALOONNN.....

IISSSHHHH

PEBENDA KAEDAH NI.....

KO DAH COBA BEB???
urutdanrawatsihir
mcm superb jer tekniknya..apa kata bro cuba dulu..bila dah berjaya..buatler testimonial kat sini smile.gif
masMerah


aku hairan dengan org lelaki nih....????

biar aaa , segan nak menyibuk hal depa....

hampa tulis == aku baca



wacko.gif ada macam2 kes yg aku dengar pasal org lelaki...

ada yg cepat ejek, ada yang lambat rejek, ada yg tak boleh ejek ejek......
topgunZ
QUOTE(masMerah @ Jun 11 2008, 06:46 PM) *
aku hairan dengan org lelaki nih....????

biar aaa , segan nak menyibuk hal depa....

hampa tulis == aku baca



wacko.gif ada macam2 kes yg aku dengar pasal org lelaki...

ada yg cepat ejek, ada yang lambat rejek, ada yg tak boleh ejek ejek......


biasalah , lelaki pun ada masalah peribadi jugak,mcm pompuan..
urutdanrawatsihir
baik lelaki/pompuan...masing2 ada masalah batinnya tersendiri...yang penting bila ada problem,kena berusaha mengubatinya...bukan dok diam memendam rasa jer........
fuhrer
QUOTE(masMerah @ Jun 11 2008, 06:46 PM) *
aku hairan dengan org lelaki nih....????

biar aaa , segan nak menyibuk hal depa....

hampa tulis == aku baca



wacko.gif ada macam2 kes yg aku dengar pasal org lelaki...

ada yg cepat ejek, ada yang lambat rejek, ada yg tak boleh ejek ejek......


Yg x boleh ejek tu mati pucuk; KAHKAHKAH!

Tp skarang dah ade viagra, cialis, etc.. rofl.gif
fuhrer
QUOTE(topgunZ @ Jun 11 2008, 07:43 PM) *
QUOTE(masMerah @ Jun 11 2008, 06:46 PM) *
aku hairan dengan org lelaki nih....????

biar aaa , segan nak menyibuk hal depa....

hampa tulis == aku baca



wacko.gif ada macam2 kes yg aku dengar pasal org lelaki...

ada yg cepat ejek, ada yang lambat rejek, ada yg tak boleh ejek ejek......


biasalah , lelaki pun ada masalah peribadi jugak,mcm pompuan..



Tau xpe.. laugh.gif
madno
produk yang berasaskan gingko biloba dan tongkat ali mampu meningkatkan power alat kelamin dan bertahan dengan lebih lama....

Klik di sini.

harap dapat membantu smile.gif
aimans
pada aku, yang paling terbaik adalah teknik kawala minda dan senaman otot2. dengan teknik kawalan minda ni, aku boleh tahan sejam lebih dan boleh jugak buat sampai 3 minit (hampeh) - kene pandai main minda.
MR.diNO
jgn terpedaya dgn ubat2 yg kat tepi jln dah ler..
ubat2 yg masuk surat khabar yg haram..tuh...
kang nk tahan lama langsung takleh naik..huhuh
haruuuu...
yushida03
QUOTE(MR.diNO @ Jun 24 2008, 03:38 PM) *
jgn terpedaya dgn ubat2 yg kat tepi jln dah ler..
ubat2 yg masuk surat khabar yg haram..tuh...
kang nk tahan lama langsung takleh naik..huhuh
haruuuu...


zaman ni sumer barang naik bro. jgn risau.
JeD[i]-BoNGsU
QUOTE(yushida03 @ Jun 25 2008, 08:27 AM) *
QUOTE(MR.diNO @ Jun 24 2008, 03:38 PM) *
jgn terpedaya dgn ubat2 yg kat tepi jln dah ler..
ubat2 yg masuk surat khabar yg haram..tuh...
kang nk tahan lama langsung takleh naik..huhuh
haruuuu...


zaman ni sumer barang naik bro. jgn risau.


siot aaa yus.. rofl.gif
masMerah


kena pi sekolah teknik ler kita sume........


salamat malam cikgu
aimans
pandai buat memang menjadi bro...
babylicious
baby rsa teknik mengawal guna minda tue ada baiknyer dr gune ubat2 yang kita tak tau sejauh mana keberkesanannya. bby neh jnis x caya bnda2 cmtuh...baiknyer gune usaha sndirik. kalau setakat testimonial,bby leh gak cube wat pil2 utk slim kn badan...tapi xde statistic & reseacrh...ssh arr org nk caye. itu bby rsa arr...
ibnuzack
Menarik gak tips yang diberi.

Kepada sahabat yang memerlukan further tips, boleh ke link di bawah:

Klik sini....
shay
shay

Produk-produk untuk kesejahteraan keluarga ceria
akls
baguih..baguih ni..hahaha
abdul82
QUOTE(fuhrer @ May 22 2008, 05:14 PM) *
Selain drpd teknik2 kat atas ni, xde ke kaedah lain cam ubat2 herba ke? Sbb kaedah tumpuan minda ni payah nak buat.


----------------


Saya rasa kaedah tumpuan minda ni lebih baik walaupun susah nak dibuat. Sebab kaedah memakan herba ni risikonya tinggi. Sebab sesuatu yang kita masukkan ke dalam perut ni risikonya boleh mengundang penyakit.
edek
QUOTE(fuhrer @ May 22 2008, 05:14 PM) *
Selain drpd teknik2 kat atas ni, xde ke kaedah lain cam ubat2 herba ke? Sbb kaedah tumpuan minda ni payah nak buat.


----------------


Memang ada.......
soscili
kalau guna gambir sikit tu tak elok sgt ke?
TINGTING
QUOTE(soscili @ Jan 9 2010, 08:11 AM) *
kalau guna gambir sikit tu tak elok sgt ke?



Boleh guna tapi tak boleh selalu.. kalu boleh jgan guna langsung... lama2 nnti zakar mudah lentur.. wacko.gif
aimans
kalo ubat2 herba tu byk di pasaran.. cume kene ambik yg betol2 berkesan dan selamat... jgn main ambik je.. merana akan datang...
TINGTING
ubat2 ni suma gunakan bila perlu jer.. kalu boleh cuba elakan.. buat pendekan jangka hayat jer... hehehe
MR.diNO
terer betul tingting bagi petua dan nasihat...
kipidap bro..ekekeke
Herbal Store
Bagi lelaki yg mempunyai masalah seksual... ambil Kapsul Danshen Plus dan Kapsul Wild Ginseng....atau Dong Chong Cao... untuk melancarkan peredaran darah dan meningkatkan fungsi seksual

Bagi wanita... Kapsul Margaret Plus... untuk mengimbangkan hormon estrogen dan meningkatkan ghairah seks serta baik untuk penjagaan luar dan dalam... wink.gif
AssupsAlomela
I got this address from my friend , took my shot and i got Dell XPS 16, from Gadgetcentral don't know how long wil be alive
but here it is to try:
http://getdelllaptopfree.co.cc
fatin collections
q
fatin collections
q
TINGTING
mak aii banyak nya obat!! rolleyes.gif ... hai obat, hai obat mari beli obat....
kruyai
ikat helmet leklok,selamatla nk lyn hiway..
kalo setakat nk lyn jln sehala xplu ikat tali keledarpn xpa..
TINGTING
tgok la jugak.. kalo dah jalan sehala tu becak becak kena pakai talipigangkeledar gak.. nnt brek tak lekat nanya ja!
semuthitam84
klu brek xlekat ape jadi...heeeeee
TINGTING
kalo brek tak lekat terbabas la jawabnya.... wacko.gif
semuthitam84
bahaya tu..silap2 masuk jalan sebelah...so..pastikan brek anda sentiasa berfungsi dgn baik...
TINGTING
buka saja brek kena bagus.. cara permanduan pun kena betul... salah teknik, tersadai la anda ditengah jalan wacko.gif
semuthitam84
itula..kan blum sampai destinasi dah tersadai...kesian kan...
TINGTING
kesian mak! biggrin.gif
srdotcom
Pelbagai teknik boleh dilakukan...dan juga ada produk tyang mebndapat kelulusan kementerian boleh digunakan...jom tengok tips dan informasi di Produk Dewasa - Klik Sini
aimans
TAK PANDAI DRIVE TAKPE.. rjanji perlu rajin belajar untuk jadi pemandu pro..hahahaa
senyum2u
sila lawati www.senyum2u.co.cc uttuk pelbagai info..terima kasih
safrah

BANTAL PANAS @ HOT PILLOW @ TUNKU MODEN!!!!!
BELILAH DGN HARGA BORONG!!!!!!!!!
DAPATKAN SEGERA!!!


Click to view attachment

Bantal Panas BIASA
(MAMPU BERTAHAN SEHINGGA 2 JAM)

HARGA :
Harga Pasaran : RM 50.00 ++
1pcs = RM 30
5pcs = RM 25
10pcs = RM 20
++pcs = RM.....(BOLEH DIRUNDING)

Bantal Panas MAGNET
(MEMPUNYAI 8 biji magnet & mampu bertahan sehingga 4-5 jam)
(MEMPUNYAI 8 biji Magnet yang berfungsi untuk melancarkan perjalanan darah)

HARGA
Harga Pasaran : RM 65.00 ++
1pcs = RM 40
5pcs = RM 35
10pcs = RM 30
++pcs = RM.....(BOLEH DIRUNDING)


Fungsi :

1. selepas BERSALIN
2. Baik untuk pesakit strok.
3. Mengurangkan sakit servikal vertebra.
4. Mengurangkan sakit kepala, sakit gigi
5. Melegakan sakit leher, bahu dan belakang badan.
6. Melegakan masalah sengugut (period pain)
7. Membantu mengurangkan berat badan.
8. Mengurangkan masalah lenguh-lenguh lutut dan sakit pinggang
9. Mengurangkan masalah perut kembung.


CONTACT US :
013-3001710 ( WAN )
019-3774547 ( WANI )
email: mohdsafuanshah@yahoo.com
Syazmie_06@yahoo.com


http://bantalpanas-tunkumoden.blogspot.com/


amilism
wah..topic ape ni?hihi..byk ayat2 tersirat ni..hehe
ihartbeauty
TAK PERLU RISAU LAGI DENGAN MINYAK IKAT KASIH (2in1)
Untuk kegunaan suami & isteri


RAMUAN
Ikan belacak, lintah, habbatus sauda, lada pahit, pinang muda

KHASIAT
~ Melancarkan peredaran darah pada zakar.
~ Mengembang dan membesarkan zakar.
~ Memberi kekuatan pada zakar ketika bersetubuh.
~ Membesarkan dan menegangkan payudara dan punggung (bagi wanita).
~ Menghilangkan kesan tumit pecah dan kasar.
~ Dijadikan sebagai pelincir semasa bersetubuh.

CARA PENGGUNAAN

Bagi Suami
Diurut pagi sekali selepas mandi selama 3 minit.
Diurut malam sekali selepas mandi selama 3 minit.

Bagi Isteri
Urutkan payudara lawan arah jam dan menarik payudara ke atas.
Tekankan ibujari dibawah ketiak, dan 4 jari selebihnya naikkan payudara anda.


http://ihartbeauty-gallery.blogspot.com/[color="#FF0000"][/color]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.