Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mimpi.....
Mesra.net Forum > Social & Societies > Hal Ehwal Islam
Pages: 1, 2
masMerah



dua tiga hari lepas mimpi mengandung

tiba tiba dlm masa terdekat nak beranak ==

so , dalam mimpi cakap sendiri === cepat pulak mengandung ==kejab nak beranak

next day

kawan merah call on fon ;;

aku mengandung dan due bulan 12 nih==

merah cakap kat dia :: 'cepat pulak mengandung ==kejab nak beranak !!!!!


this is not the first time === and i really don wan to think all my dreammmmmmm
so many thin' ==
i donno how to xplain
nor_seri
QUOTE(deanna_a @ Apr 18 2009, 11:55 PM) *
salam

Nor seri pandai tafsir mimpi ye. saya pun nak jugak.

1. Beberapa minggu lepas, saya mimpi saya mengandung sedangkan saya belum berkahwin.
2. Then minggu lepas, saya mimpi kereta-kereta saya hilang, saya menangis bagai nak rak sebab tak ada kenderaan nak bawak pergi kerja.


mimpi ini memberi alamat dugaan,sedikit ujian akan di tempuhi,kemungkinan juga apa yg di tempuh adalah berkaitan dengan org org yg di kenali,
tapi sesuatu dugaan dan ujian jika di tempuh dgn sabar akan di akhiri dengan rahmat dari Allah.
mimpi mengandung sebelum berkahwin,mungkin membawa pekabaran ujian yg sedikit pelik pada awak,tapi jika awak bersabar menghadapinya,
insyaalah masalah itu akan selesai dengan lancar.
mimpi kedua,mimpi barang barang kepunyaan sendiri hilang,lebih kepada masalah masalah peribadi yg harus di selesaikan,jika tidak akan jadiler seperti didalam mimpi itu,masalah itu akan bersambung sambung (berantai di antara satu sama lain)..jadi fikir fikir kan ler,masalah peribadi yg mana satu yg amat penting untuk di selesaikan.
nor_seri
QUOTE(masMerah @ Apr 19 2009, 12:15 AM) *
dua tiga hari lepas mimpi mengandung

tiba tiba dlm masa terdekat nak beranak ==

so , dalam mimpi cakap sendiri === cepat pulak mengandung ==kejab nak beranak

next day

kawan merah call on fon ;;

aku mengandung dan due bulan 12 nih==

merah cakap kat dia :: 'cepat pulak mengandung ==kejab nak beranak !!!!!


this is not the first time === and i really don wan to think all my dreammmmmmm
so many thin' ==
i donno how to xplain


awak lebih kurang macam saya ketika saya remaja dulu..tapi bezanya saya tidak bermimpi,ketika saya mahu tidur,selalunya saya akan seperti terlihat pelbagai peristiwa seperti menonton t.v,ada kalanya saya akan menuturkan dialog tanpa saya sedari oleh watak saya yg saya lihat dlm peristiwa tu,seperti ketika watak saya nak bercakap,saya akan cakapkan untuknya,hingga ada masanya adik atau ibu saya yg masuk kebilik saya,mereka keheranan seperti saya bercakap sendiri ketika itu,selalunya selang dua tiga hari,perkara yg serupa berlaku di alam nyata (realiti).hinggalah sekarang,walaupun tidak sekerap masa saya remaja,masih ada lagi peristiwa seperti itu yg terjadi pada saya.Saya ada jumpa seorang ustaz untuk bicarakan apa yg terjadi pada saya,ustaz itu berkata,ada masanya hijab saya terbuka terang tanpa saya sedari hingga saya nampak perkara seperti itu.
masMerah


jumpa stranger dlm mimpi.

dlm satu lokasi yang tidak pasti.

next day === jumpa sejibik org tu ====

and that person dok tengok haku == same as da dream....


( dok tengok aku wat pa ??? )
masMerah
malaz nak layan
layanzzz
QUOTE(nor_seri @ Apr 19 2009, 03:00 PM) *
QUOTE(deanna_a @ Apr 18 2009, 11:55 PM) *
salam

Nor seri pandai tafsir mimpi ye. saya pun nak jugak.

1. Beberapa minggu lepas, saya mimpi saya mengandung sedangkan saya belum berkahwin.
2. Then minggu lepas, saya mimpi kereta-kereta saya hilang, saya menangis bagai nak rak sebab tak ada kenderaan nak bawak pergi kerja.


mimpi ini memberi alamat dugaan,sedikit ujian akan di tempuhi,kemungkinan juga apa yg di tempuh adalah berkaitan dengan org org yg di kenali,
tapi sesuatu dugaan dan ujian jika di tempuh dgn sabar akan di akhiri dengan rahmat dari Allah.
mimpi mengandung sebelum berkahwin,mungkin membawa pekabaran ujian yg sedikit pelik pada awak,tapi jika awak bersabar menghadapinya,
insyaalah masalah itu akan selesai dengan lancar.
mimpi kedua,mimpi barang barang kepunyaan sendiri hilang,lebih kepada masalah masalah peribadi yg harus di selesaikan,jika tidak akan jadiler seperti didalam mimpi itu,masalah itu akan bersambung sambung (berantai di antara satu sama lain)..jadi fikir fikir kan ler,masalah peribadi yg mana satu yg amat penting untuk di selesaikan.



da lama aku nk crik tafsir mmpi pasal ngandung ni..
at last tau gak jwpnnye..sbb aku pn penah mmpi yg aku ngandung
dlm mmpi tu aku rase sronok sgt..tp aku xdpt nk tgk jelas keadaan sekelilingnye
yg aku nmpak hanye aku dan perutku saje...
Amin Fadzlan
Salam Bahagia.

Wahai SeKalian Saudara-Saudari Kaum Muslimin-Muslimat yang SeKalimah dengan hamba lagi Budiman-Budiwati serta dihormati juga disegani dikurniai kemuliaan dilebihi kehebatan.

Sila ke Link di bawah ini untuk penafsiran mimpi2 Kalian.

Tafsir Mimpi oleh Dr. Le Maaya

(Tapi kena register jadi member dulu baru boleh akses.)

Petua lain, mohon direct dari ALLAH SWT, dengan cara mendirikan Solat Hajat sebaiknya pada waktu tengah malam. Mohon agar diberikan tafsiran, petunjuk, hidayah & pengertian yang tersurat+tersirat di sebalik mimpi yang kita alami itu.

Elok juga berhajat agar kita dipertemukan & dikurniakan Guru-Guru MURSYID, yang dapat membimbing kita dalam menjalani kehidupan seharian kita umumnya & yang berkebolehan & dianugerahi kelebihan mentafsir mimpi-mimpi khususnya.

Sekian sahaja, semoga kita semua dirahmati, diberkati & diredhai ALLAH SWT.

Wallahu'alam...

Salam Harmoni.
duwaijahkhadijah
QUOTE(nor_seri @ Apr 19 2009, 03:10 PM) *
QUOTE(masMerah @ Apr 19 2009, 12:15 AM) *
dua tiga hari lepas mimpi mengandung

tiba tiba dlm masa terdekat nak beranak ==

so , dalam mimpi cakap sendiri === cepat pulak mengandung ==kejab nak beranak

next day

kawan merah call on fon ;;

aku mengandung dan due bulan 12 nih==

merah cakap kat dia :: 'cepat pulak mengandung ==kejab nak beranak !!!!!


this is not the first time === and i really don wan to think all my dreammmmmmm
so many thin' ==
i donno how to xplain


awak lebih kurang macam saya ketika saya remaja dulu..tapi bezanya saya tidak bermimpi,ketika saya mahu tidur,selalunya saya akan seperti terlihat pelbagai peristiwa seperti menonton t.v,ada kalanya saya akan menuturkan dialog tanpa saya sedari oleh watak saya yg saya lihat dlm peristiwa tu,seperti ketika watak saya nak bercakap,saya akan cakapkan untuknya,hingga ada masanya adik atau ibu saya yg masuk kebilik saya,mereka keheranan seperti saya bercakap sendiri ketika itu,selalunya selang dua tiga hari,perkara yg serupa berlaku di alam nyata (realiti).hinggalah sekarang,walaupun tidak sekerap masa saya remaja,masih ada lagi peristiwa seperti itu yg terjadi pada saya.Saya ada jumpa seorang ustaz untuk bicarakan apa yg terjadi pada saya,ustaz itu berkata,ada masanya hijab saya terbuka terang tanpa saya sedari hingga saya nampak perkara seperti itu.


pelik tuh....
norsue
Sue plak jumaat lepas mimpi gigi tercabut. yang lawaknya sebelum ni asyik plan nak pergi jumpa doktor gigi, ntah macam mana mimpi gigi tu tercabut. Pagi tu dalam pukul 9.00 kak sepupu datang bgtau yang mak ngah kami meninggal. sebelum ni arwah dah sakit tenat sebab kanser dan kami plan nak ziarah dia jumaat tu sebab hari jumaat masing2 cuti.

satu lagi mimpi, sue ada mimpi yang sue dan kawan sekerja ni (lelaki) kat pejabat tapi pejabat ni macam rumah plak, dia duduk dengan seorang budak ni, pastu sue pun pergi kat diorang dan dukung budak ni. Pastu kami sama2 keluar jalan2 macam satu famili lak. pelik gak la sebab masa tu baru masuk kerja dalam 2 bulan, dan jarang sgt cakap dengan dia (masa tu la, sekarang dah lain).

ntah apa maksud mimpi tu pun tak tau la. Bila sue cite kat kawan sue yang kerja sekali, (dia cuti bersalin masa tu) dia cakap kami pikul tggungjawab besar kat pejabat sebab kat pejabat masa tu tinggal kami berdua je.
Kan jaga anak tu tanggungjawab besar happy.gif
....boleh jadi kut smile.gif
telur
ak slslu gk mmpi x-grlfrnd ak sorg ni ble tringat kt die...ad pe2 mksud ke dsblik mmpi ni??ke jst main tdo je?yg plik x-grlfrnd yg lain @grlfrnd ak sdn pn xpnh plak mncul dlm mmpi ak..
b777
QUOTE(masMerah @ Apr 1 2009, 05:02 PM) *
QUOTE(duwaijahkhadijah @ Mar 31 2009, 12:55 PM) *
ermmm...tertye2 .....pasal mimpi..nih

1) mimpi membaca 2 surah al quran tp tak ingt surah apa..secara hafal.

2) masuk dalam masjid...tgk org tgh mengafankan jenazah..

klu sesape yg mengetahui agar2 dpt membantu..

Terima kasih....


aku selalu mimpi gitu==

mimpi semayang di masjidil haram...

mimpi musim bunga lavender di madinah

only a dream
mungkin dah sampi tapi x perasan....hee

b777
QUOTE(dejayu2204 @ Apr 13 2009, 12:33 PM) *
masa aku study dulu pernah la mimpi yg kontroversi skit...


dlm mimpi tu kononnyer aku bertemu ngan sorang lelaki yang sangat la kacak dan sempurna wajahnya...
muka dia berseri2 dan bercahaya dan x dapat nak dibayangkan betapa sempurna dan bersihnya wajah dia..

dalam kekaguman aku tu tetiba lelaki tu kalungkan seutas rantai kat aku..dan rantai tu ada kalung berbentuk salib...
dan mimpi tu berulang2 dua tiga kali..

last2 bila aku dah jd pobia..mimpi aku ni pun d rujuk la pd fellow campus aku..yg kebetulannyer sorang utz..

pastu byk ler nasihat2 yg aku dapat dan diadakan jg majlis doa selamat utk aku..wlu ppun sampai ke hari ni aku sendiri x jelas maksud mimpi tu, tp aku tau may b mimpi tu bw petanda yg kurang baik la kot...

alhamdulillah sampai skang ni x de la mimpi2 pelik lagi dah ..dan aku pun kalo boleh x mo le mimpi2 ngarut cam tu...
bukan takut cuma x mo kerisauan tu kadang berupaya memesongkan akidah kita..

salam mungkin petunjuk pd tuan jln yg benar n lurus atau buka jln utk bih dekat dgn allah.... tembak je... heee
b777
QUOTE(nor_seri @ Apr 17 2009, 09:28 AM) *
QUOTE(duwaijahkhadijah @ Mar 31 2009, 12:55 PM) *
ermmm...tertye2 .....pasal mimpi..nih

1) mimpi membaca 2 surah al quran tp tak ingt surah apa..secara hafal.

2) masuk dalam masjid...tgk org tgh mengafankan jenazah..

klu sesape yg mengetahui agar2 dpt membantu..

Terima kasih....


yg keduanya berkaitan antara satu sama lain..kebanyakan mimpi melihat jenazah..samaada jenazah diri sendiri atau jenazah orang lain..ia di maksudkan dengan ilmu yg tergantung atau ilmu yg belum sempurna..jadi dia ada kaitan dengan yg mimpi pertama tu juga..membaca surah secara hafal..maknanya ilmu yg tergantung atau belum cukup tu,insyaalah jika berusaha akan sempurnalah ilmu itu seperti hafalnya bacaan surah dalam mimpi itu.

setuju emmm mgkn gak dah tiba masa untuk kenal diri...
b777
QUOTE(deanna_a @ Apr 18 2009, 11:55 PM) *
salam

Nor seri pandai tafsir mimpi ye. saya pun nak jugak.

1. Beberapa minggu lepas, saya mimpi saya mengandung sedangkan saya belum berkahwin.
2. Then minggu lepas, saya mimpi kereta-kereta saya hilang, saya menangis bagai nak rak sebab tak ada kenderaan nak bawak pergi kerja.

no 1. suruh kawin cepat
no2. org tu tak jauh kat tmpt keja je...
b777
QUOTE(LalaLulu @ Apr 8 2009, 09:09 AM) *
Kalau mimpikan org yg dah meninggal tu apa maksudnya?

oh ya, saya selalu mimpi tgk ikan yg banyak dan saya cuba menangguk ikan tu..apa maksudnya ya?

rexeki depan mata jgn tgk jea..
b777
QUOTE(duwaijahkhadijah @ Apr 8 2009, 02:54 PM) *
QUOTE(sitizulaika @ Apr 8 2009, 11:29 AM) *
Mimpi: Ust. Ismail Kamus

1. mimpi adalah 1 daripada 46 juzuk kenabian
2. mimpi terbahagia kepada 3
- mimpi yg menyukakan dan menyenangkan hati datang dari Allah
- mimpi yg menakutkan - mimpi yg diganggu oleh syaitan..
syaitan masuk dari sebelah kiri.. itu sebab tidur kena mengiring sebelah kanan
sebelum tidur ambil wuduk supaya malaikat diarahakan oleh Allah jaga kita
- mimpi sikologi, bisikan diri sendiri - benda yg terlintas dlm hati..
3. Rasulullah pernah menerangkan, mimpi yg baik itu adalah satu berita gembira dari Allah
4. Jika bermimpi berjumpa Rasulullah, ini adalah alamat kita akan dapat kebahagiaan
5. jika bermimpi berjumpa org tu dgn pakaian yg elok, tak reput, dan elok, menunjukkan dia ahli syurga
6. jika tidur dgn wuduk, roh akan naik ke alam yg tinggi, dan bertemu dgn org yg dah mati dan berbual.. sampai masa, roh akan balik, roh org balik k ikut, tapi Allah tak benarkan.
7. mimpi itu adalah sesuatu yg menunjukkan peristiwa yg akan berlaku di masa akan datang
8. mimpi mesti dita'wilkan oleh org yg pakar, dan mesti di ta'wilkan sesudah subuh, sebelum terbit matahari.
- supaya mimpi dpt diceritakan dgn jelas
9. mimpi tdk boleh diceritakan pada semua org.. pada org yg rapat dan org yg menta'wil.
10. mimpi yg buruk disebabkan oleh kedukacitaan yg dicipta oleh syaitan
11. apabila mimpi perkara yg tak suka, ludah di sebelah kiri 3 kali (isyarat).. menghina syaitan. dan membaca 'a'uzubillah hi minasyyaita nirrajim, wa min syarri ma roaitu' : aku berlindung kepada Allah dari syaitan yg direjam, dan dari kejahatan ape yg aku mimpikan.. sebaik2nya solat dua rakaat, dan beralih tidur.
12. ceritakan mimpi kepada org yg dikasihi dan dicintai dan kepada org yg bleh menimpan rahsia
13. kalau bermimpi tangan kena ikat ok, kalau mimpi kena belenggu di tengkuk, ada sesuatu yg tak baik akan terjadi.
14. sebaik2 mimpi adalah waktu sahur.. 2-5pg.. mimpi siang tak laku
15. jika melihat Rasulullah dlm tidur, maka ia adalah benar kerana syaitan tak bleh menyerupai Rasulullah
- syaitan bleh menyerupai makhluk kecuali rasulullah
16. jangan sekali2 tipu mimpi.. tak mimpi, cakap mimpi - di hari kiamat, Allah perintahkan dia mengikat biji gandum
17. sedikit takbir mimpi
- susu : tanda ilmu
- minum susu unta : dapat harta halal
- minum susu lembu : negeri tak akan kemarau
- minum susu biri2 : senang dan sehat dan sukacita, harta banyak
- minum susu binatang liar : syak pada agama
- munum susu binatang buas : senang, tetapi dimusuhi org
- minum susu singa : menang lawan musuh
- minum susu anjing : ada ketakutan
- minum susu kucing : akan sakit
- minum susu harimau : akan bermusuh
- mimpi pakai jubah : akan kuat agama
- mimpi ziarah kubur nabi : akan jadi kaya
- mimpi baca surah Fatihah : akan dapat kebaikan
- mimpi baca surah baqarah : panjang umur
- mimpi baca surah ali imran : jiwa akan suci
- mimpi baca surah an-nisa' : akan menjadi pembahagi harta
- mimpi surah al-maidah : akan jadi pemimpin
- mimpi surah al-an'am : binatang peliharaan akan membiak
- mimpi surah annur : terang hati
- mimpi surah ad-duha : dpt pelihara anak yatim
- mimpi baca surah al-alaq : jadi org tawadduk
- mimpi baca surah al'qadr : panjang umur
- mimpi baca surah al-bayyinah : dpt petunjuk
- mimpi baca surah al-qariah : dpt kemuliaan
- mimpi baca surah at-takathur : jadi org zuhud
- mimpi baca surah al-asr : jd org sabar
- mimpi baca surah al-humazah : akan dapat kumpul harta
- mimpi baca surah al-fiil : dpt melawan musuh
- mimpi baca surah al-quraisy : dpt beri makan pada org miskin
18 . adab dpt mimpi baik
- tidur mengiring di lambung kanan
- baca surah ad-duha
- baca surah at-tin
- baca 3 qul..
- doa tidur
19. mimpi jgn cerita pada org jahil, musuh



ermmm trima kasih....zulaika...

berbalik pada mimpi pertama saya yg menjadi kemusykilan..apa pandangnyer.. smile.gif

1. mimpi membaca beberapa surah secara hafazan tp tak sure surah apa

2. dalam masjid tgk org mengkafan jenazah....

tq

1. sy try yg baik mgkn kisah anugerah allah anda terpilih dlm keluarga. yg x baik sama ada keturunan atau saka nak berpindah tangan... so hati refer pd yg arif...

2. jika anda mengamalkan atau menerima anugerah ini sm ada mencari sumber atau cb menghafal anda bakal menembusi alam yg diluar pengetahuan zahiriah...

GUA TRY JE.. SBB BARU ABIH BLJR AMBIL PHD TTG MIMPI KAT UNIVERSITY MALAYA
b777
QUOTE(yaznewish @ Apr 8 2009, 04:27 PM) *
salam semua...

1. saya selalu mimpi arwah adik....kadang2 dalam keadaan tenang..kadang2 dalam keadaan masa die sakit...
2. kalau ader org meninggal saya mesti mimpi gigi patah...dulu masa makcik saya meninggal arwah adik saya mimpi minta org bukak kan kain kapan...
3. selalu mimpi air....penah mimpi bulan & matahari terbit sekali....tapi berlainan kutub...

pasti anda yg paling rapat dgn arwah ms hayatnye... mgkn perasaan sayang perlu dikurangkan n redha atas pemergiannye n kita akan menyusul kemudian... niatkan sblm tidur utk bertemunye dan klu berjaya katakan aku redha atas pemergian mu....n aku akan menyusul kemudian cm waktuku blm tiba..
b777
QUOTE(yaznewish @ Apr 8 2009, 05:12 PM) *
bila kita ke kubur...kita berdoa ...kita bercakap di depan kubur..ttg si arwah ....si arwah boleh mendengarnya cume kita tidak mendengar jawapan dr arwah....

wallahualam.....


isk isk....yg ini part yg sedih....mak & ayah selalu bersihkan kubur arwah....saya dah lama tak melawat kubur arwah..sebab ada baby kt umah...

doakan dari rumah klu dak pun suruh baby doakan lg afdal...heee
b777
QUOTE(darlinreen @ Apr 6 2009, 12:54 PM) *
mcm2 kan mimpi ni...
tp zaman rasulullah dulu...mimpi2 semuanya benar2 belaka...


...hmmm kalo mimpi seseorang tu peknen...makna nye ape ye?
betol ke org kater sebaliknye?

dulu dan kini sama je masa tetap 24jam setiap kejadian pasti ada sbbnye cm terpulang kita nak tau atau dak...
b777
[quote name='masMerah' date='Apr 19 2009, 04:39 PM' post='4931333']
jumpa stranger dlm mimpi.

dlm satu lokasi yang tidak pasti.

next day === jumpa sejibik org tu ====

and that person dok tengok haku == same as da dream....


( dok tengok aku wat pa ??? )

wow... syok tu tp hati2 mungkin ada muslihatnye....
b777
QUOTE(duwaijahkhadijah @ Apr 6 2009, 04:59 PM) *
QUOTE(whiteheart @ Apr 6 2009, 01:38 PM) *
QUOTE(masakbujang @ Apr 6 2009, 12:52 PM) *
QUOTE(duwaijahkhadijah @ Apr 6 2009, 12:19 PM) *
QUOTE(whiteheart @ Apr 5 2009, 02:56 AM) *
QUOTE(masakbujang @ Apr 5 2009, 02:50 AM) *
dah lama aku tak mimpi....



itu tanda tdo berkualiti smile.gif



hehehehheheh..........tenangnyer tidur.... smile.gif



tenang ke ...rolleyes.gif rasa aku dah 1 taun x mimpi ni...



lame nye...aku lak selalu mimpi so tdo tak nyenyak...bangun rase letih..pressure kot...



susah jugak klu tak mimpi nih kan.....

x mimpi lg bagus...
b777
QUOTE(LalaLulu @ Apr 6 2009, 06:30 PM) *
QUOTE(LalaLulu @ Apr 2 2009, 08:51 AM) *
malam tadi saya mimpi gigi atas saya tercabut...hmm..
pastu bangun pagi burung berkicau2 kuat depan tingkap bilik saya. (bukan apa, 3-4 minggu lepas ada org bitau saya kalau ada burung tu berkicau tandanya ada org meninggal). Suspen jugak saya.



mungkin ini suratan atau kebetulan je lah... saya mimpi ni rabu malam khamis. (khamis tulis posting di atas). Hari jumaat baru saya dapat tahu sebenarnya memang ada org meninggal petang rabu tu. nenek sedara jauh la. kesian sungguh. dia meninggal sendirian kat rumah. Arwah (umur 70+) tinggal berdua je dgn adiknya. Tp masa meninggal tu adiknya keluar berkerja. petang balik keje dah meninggal. sedih betul saya dgr.

naik setaraf lg tuan hamba....
b777
QUOTE(telur @ Apr 25 2009, 01:50 PM) *
ak slslu gk mmpi x-grlfrnd ak sorg ni ble tringat kt die...ad pe2 mksud ke dsblik mmpi ni??ke jst main tdo je?yg plik x-grlfrnd yg lain @grlfrnd ak sdn pn xpnh plak mncul dlm mmpi ak..

mgkn ada cita yg x selesai dgn x... atau klu ada fell2 yg x settle g settle cepat2... heee sendiri mau ingat haa...
aida_ida
QUOTE(nor_seri @ Apr 17 2009, 09:28 AM) *
QUOTE(duwaijahkhadijah @ Mar 31 2009, 12:55 PM) *
ermmm...tertye2 .....pasal mimpi..nih

1) mimpi membaca 2 surah al quran tp tak ingt surah apa..secara hafal.

2) masuk dalam masjid...tgk org tgh mengafankan jenazah..

klu sesape yg mengetahui agar2 dpt membantu..

Terima kasih....


yg keduanya berkaitan antara satu sama lain..kebanyakan mimpi melihat jenazah..samaada jenazah diri sendiri atau jenazah orang lain..ia di maksudkan dengan ilmu yg tergantung atau ilmu yg belum sempurna..jadi dia ada kaitan dengan yg mimpi pertama tu juga..membaca surah secara hafal..maknanya ilmu yg tergantung atau belum cukup tu,insyaalah jika berusaha akan sempurnalah ilmu itu seperti hafalnya bacaan surah dalam mimpi itu.



pada aku la mudah je,,,,,
satu petunjuk dari allah....dekatkan diri pada yang esa....
SYUKUR ALHAMDULILLAH....satu mimpi yang baik seharusnya pk yang baik2 je....
aida_ida
mimpi????

Satu2 nya yang paling ak senang dan gembira bangun dari tido adalah mimpi ketemu dengan arwah atukku yang tersayang....
sesungguhnya tuhan tu menciptakan mimpi bukans aje sebagai satu permainan tido.tapi sebagai petunjuk kepada manusia juga sebagai penghubung antara yang hidup dengan yang mati....

b777
QUOTE(aida_ida @ May 2 2009, 05:01 PM) *
mimpi????

Satu2 nya yang paling ak senang dan gembira bangun dari tido adalah mimpi ketemu dengan arwah atukku yang tersayang....
sesungguhnya tuhan tu menciptakan mimpi bukans aje sebagai satu permainan tido.tapi sebagai petunjuk kepada manusia juga sebagai penghubung antara yang hidup dengan yang mati....

yah sy setuju tu dlm quran pun ade ckp kn....
masMerah


Nak cerita gak mimpi yg syok tapi pelek +++++

mimpi dok di satu tempat

waktu malam tapi cerah ngan bintang2

ya allah == jutaaan bintang di langit ===

kalo ada ruang kosong sikit di langit === org dari mana2 entah === hantar wishes

cth wish ::: happy new year

happy family dsb. wishes dari sumbody pada sumbody

wishes itu di tulis dan di tembak dari satelite dan huruf2 nya nampak di langit. semua manusia di bumi boleh baca.

macam ::: walau di mana kita ada == tetap nampak bulan yg satu

lepas tu ada sulaman iklan2 ,,, bunga api,,, langit yg indah.... langit tu macam big screen for all

iklan coke, air asia dll

dan sumone from other country sent me a message and good wishes. And this person sent with tulisan tangan

message == with picture or with sign

people on earth can read...
masMerah
mungkin sbb aku suka tengok wayang kotttttt

tempiat
amni123
QUOTE(whiteheart @ Apr 5 2009, 02:56 AM) *
QUOTE(masakbujang @ Apr 5 2009, 02:50 AM) *
dah lama aku tak mimpi....



itu tanda tdo berkualiti smile.gif


I pon jarang mimpi..tp I penah mimpi lepas istikharah utk buat keputusan..I mimpi dia suami I but then esok pagi I pejamkan mata n ikut hati buat keputusan putus..heheheh N till today...nothing anymore...:>... mcmana tu..?? heheh
masMerah
ni nak citer mimpi satu nih

pasal budak mesra >>>>>




dua tiga mlm lepAs : mimpi gini

jumpa 2 org lelaki

depa bagi kasut sepatu kat merah.

Dia kata : nih kasut Merah.

aih : Merah hairan " Nih kasut aku kaaa... elok nya>>"

Dan Kasut cantik itu memang elok dan berwarna merah... warna merah terang giler

sorang lelaki ++ rambut penjang == tinggi 5 kaki 4 inci cam tu == ikat rambut kemas == pakai kemeja putih
ada belang belang sikit garis di baju = perut agak tonjol === ada tanda baju Fsyukri ==

sorang lagi budak lelaki == kurus == agak pendiam ===

jumpa di satu kawasan === cam hutan hutan sikit ===

WHY WHY WHY == Kasut === why

masMerah
aku tak pernah jumpa hampa in my lifeeeeeeeeee

nonsen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.